دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1394 - 11:25
معاون دانشجویی واحد شاهرود:

750 دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تحصیل می‌کنند

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: تعداد کل دانشجویان شاهد و ایثارگر این دانشگاه 750 نفر است که از این تعداد 385 نفر دانشجوی پسر و 365 نفر دانشجوی دختر هستند.
کد خبر : 27706

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهندس سیداحمد ابوالقاسمی‌فر افزود: در راستای رفاه این دانشجویان، خدماتی از سوی دانشگاه به آنان ارائه می‌شود تا بتوانند با کمترین مشکل و بدون دغدغه خاطر به تحصیل بپردازند.


وی خاطرنشان کرد: تخفیف شهریه رئیس واحد دانشگاهی برای دانشجویانی که جزو خانواده جانباز زیر 25 درصد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند، کمک‌های درسی و همچنین مساعدت در نقل و انتقالات دانشجویان جامعه هدف در مقاطع تحصیلی مختلف در هر ترم تحصیلی و حتی در بدو ورود، از جمله تسهیلاتی است که دانشگاه در اختیار این دانشجویان قرار می‌دهد.


ابوالقاسمی‌فر اظهار کرد: علاوه بر این، خدماتی نیز از سوی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به دانشجویان شاهد و ایثارگر ارائه می‌شود که از آن جمله می‌توان پرداخت کل شهریه دانشجویان جامعه هدف شامل فرزند، همسر، پدر و مادر شهید، مفقودالاثر، شهیده، جانباز 25 درصد به بالا، فرزند و همسر آزاده و شخص آزاده و پرداخت هزینه تحصیلی آنان را نام برد.


معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: اکنون تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر واحد دانشگاهی شاهرود نسبت به کل استان سمنان بیشتر است و البته نسبت به واحدهای دیگر از افت تحصیلی کمتری نیز برخوردار بوده و وضعیت آموزشی مناسب‌تری دارند.


وی در آمار دیگری از وضعیت این دانشجویان گفت: از بین دانشجویان شاهد و ایثارگر 456 نفر مجرد و 294 نفر متاهل هستند که 26 نفر از آنان در مقطع دکترای تخصصی، 5 نفر رشته دکترای حرفه ای پزشکی، 287 نفر کارشناسی ارشد، 364 نفر کارشناسی و 68 نفر کاردانی هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته