دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1394 - 09:42

آغاز تحرکاتی برای برکناری معاون رئیس‌جمهوری عراق

یک نماینده ائتلاف نیروهای عراقی گفت که این ائتلاف در حال برگزاری نشست‌هایی محرمانه برای برکناری «اسامه نجیفی» از سمت معاون رئیس‌جمهوری و تعیین جایگزینی برای وی از میان اعضای ائتلاف است.
کد خبر : 27692

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «القدس العربی» نوشت: «میزر حمادی سلطان» نماینده استان نینوا روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که برخی نشست‌ها و دیدارهای محرمانه در ائتلاف نیروهای عراقی در بغداد و «امان» برگزار می‌شوند که هدف از آن‌ها کنار زدن «اسامه نجیفی» است.


وی علت تلاش برای برکناری «نجیفی» را نحوه تعامل وی با این ائتلاف دانست، ائتلافی که وی را به سمت معاونت رئیس‌جمهوری رساند و این علاوه بر دیدار محرمانه وی از ترکیه بدون اطلاع رهبران ائتلاف از محتوای این دیدار است.


«سلطان» خاطرنشان کرد: ائتلاف نیروهای عراقی ممکن است «جمال کربولی» رئیس جنبش «حل» و یا «احمد جبوری» وزیر مشاور در امور استان‌ها را به عنوان جایگزین «نجیفی» انتخاب کنند.


این نماینده عراقی پیش‌بینی کرد که عملیات جمع‌آوری امضاهای نمایندگان ائتلاف نیروهای عراقی پس از تعطیلات عید فطر صورت بگیرد تا پس از آن به رئیس مجلس نمایندگان ارائه و به رای‌گیری گذاشته شود.


«اسامه نجیفی» در دوره قبل پارلمان عراق ریاست مجلس عراق را برعهده داشت ولی در دوره جدید معاون رئیس‌جمهوری عراق، سمتی تشریفاتی را عهده‌دار است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب