دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گمانه‌زنی‌ها درباره رئیس جدید سازمان هواپیمایی

با گذشت 4 روز از پذیرش استعفای رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، نام بسیاری از فعالان صنعت هوانوردی به عنوان گزینه‌های تصدی این سمت مطرح است، اما احتمال انتخاب برخی افراد به صورت جدی‌تر عنوان شده است.
کد خبر : 27690

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، پس از گذشت ماه‌ها سرانجام وزیر راه و شهرسازی روز پنج شنبه هفته گذشته با استعفای علیرضا جهانگیریان رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری موافقت کرد.


اگر چه این استعفا با حواشی بسیاری همراه بود، تعیین جانشین برای جهانگیریان به یکی از بحث‌های داغ کارشناسان صنعت هوانوردی تبدیل شده است.


در گروه‌های مجازی کارشناسان صنعت هوانوردی از برخی افراد مانند احمد مومنی‌ رخ (عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور)، محمدعلی ایلخانی (مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و مدیرعامل سابق شرکت فرودگاه‌های کشور)، مرتضی دهقان (مدیرکل دفتر نظارت بر آژانس‌های هواپیمایی)، محمد پرورش (مدیرعامل ایران‌ایر)، حمید غوابش (دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی) و محمد خداکرمی (معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری) برای تصدی این سمت عنوان شده است.


همچنین از حسین خانلری (رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری)، رحمت‌اله مه‌آبادی (مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور)، علی‌محمد نوریان (قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی)، نوراله رضایی نیارکی ( سرپرست سابق سازمان هواپیمایی کشوری) و علیرضا منظری (معاون سابق هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری و عضو شورای عالی هواپیمایی کشوری) به عنوان گزینه‌های احتمالی تصدی ریاست سازمان هواپیمایی کشوری نام برده می‌شود.


در این زمینه دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی ریاست سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر این که آیا پیشنهادی برای ریاست سازمان هواپیمایی دریافت کرده است، گفت: نام بنده به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی برای ریاست سازمان هواپیمایی کشوری در رسانه‌های مجازی مطرح است، اما فکر می‌کنم این امر از جمله صحبت‌هایی است که در بدنه صنعت و بر حسب اتفاق و سلائق شخصی مطرح شده است.








احتمالا فرد مورد نظر وزیر راه و شهرسازی برای ریاست سازمان هواپیمایی امروز معرفی و تعیین تکلیف می‌شود

حمید غوابش افزود: یقینا فردی مناسب‌تر از بنده برای تصدی این سمت درصنعت هوانوردی کشور وجود دارد و من شخصا تعداد زیادی از این افراد را سراغ دارم.


وی تصریح کرد: در حال حاضر در صنعت هوانوردی حاضرم و کمک به این صنعت را جزء وظایف ذاتی خود می‌دانم، اما با این حال نه پیشنهادی درباره ریاست سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرده‌ام و نه در صورت این پیشنهاد تمایلی برای تصدی در این پست دارم.


همچنین نام محمدعلی ایلخانی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی نیز در میان اسامی مطرح شده و گمانه زنی‌ها برای جانشینی جهانگیریان دیده می‌شود. وی درباره احتمال ریاست خود در سازمان هواپیمایی کشوری به خبرنگار آنا گفت: بنده از دولت ممنونم، اما اکنون دوباره در بخش خصوصی فعال شده‌ام و دیگر به دولت باز نمی‌گردم.


او افزود: اسم خود را به عنوان یکی از شانس‌های ریاست سازمان هواپیمای کشوری در سایت‌های مرتبط با هوانوردی مشاهده کردم، اما فکر می‌کنم فرد مورد نظر وزیر راه و شهرسازی برای ریاست سازمان هواپیمایی امروز معرفی و تعیین تکلیف می‌شود و یقینا آن فرد من نیستم.


از سوی دیگر گفته می‌شود احتمال انتخاب مومنی رخ عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور به عنوان ریاست سازمان هواپیمایی کشوری و معاون وزیر راه و شهرسازی بیشتر است. با این حال احمد مومنی‌رخ به خبرنگار آنا گفت: وزیر راه و شهرسازی باید در این باره تصمیم‌گیری کند، ولی تاکنون در این باره صحبتی با من نشده است.


حدود 4 ماه پیش نیز محمدعلی ایلخانی، مدیرعامل شرکت‌ فرودگاه‌های کشور، به صورت ناگهانی از سمت خود برکنار و چندی بعد با ابلاغ وزیر راه و شهرسازی به عنوان مشاور وزیر در امور هوانوردی منصوب شد. بر این اساس سازمان هواپیمایی کشوری دومین صندلی و پست مهم صنعت هوانوردی است که در چند ماه اخیر دستخوش تغییرات شده است.


برخی استعفای جهانگیریان را به نامه کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری به وزیر راه و شهرسازی درباره بی توجهی وی به مسائل کارشناسی و برخی دیگر به فشار نمایندگان مجلس برای اعلام دلایل سانحه سقوط هواپیمای آنتونف 140 مرتبط می‌دانند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته