دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1397 - 10:34
نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛

عملیات غیرممکن باواریایی‌ها در خانه قوهای سفید/ نقشه گرگ‌ها برای حذف مردان آنفیلد

دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب و فردا شب در شرایطی برگزار می‌شود که تیم‌های بایرن‌مونیخ و رم حداکثر تلاش خود را خواهند کرد تا با جبران نتیجه دور رفت به فینال این رقابت‌ها صعود کنند.
کد خبر : 276893

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛‌ دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب و فردا شب با برگزاری دو دیدار دنبال می‌شود و 4 تیم حاضر در این مرحله آخرین تلاش خود را خواهند کرد تا به فینال لیگ قهرمانان راه پیدا کنند.


رئال مادرید - بایرن مونیخ


شاگردان زیدان با توجه به پیروزی دو بر یک در دور رفت و در خانه بایرن مونیخ آماده‌اند هت‌تریک کنند و برای سومین بار متوالی راهی فینال لیگ قهرمانان شوند. رئالی‌ها در حالی موفق شدند بازی رفت را به سود خود به پایان ببرند که در ابتدا یک گل از حریف خود عقب افتاده بودند اما در ادامه توانستند نتیجه را جبران کنند و برنده به مادرید باز گردند. با این حال جاذبه غیرقابل پیش‌بینی بودن فوتبال باعث شده تا نماینده نامدار آلمانی‌ها به دنبال این باشد که شکست دور رفت را جبران کند و راهی دیدار نهایی شود.


غیبت ستاره‌هایی مانند آرین روبن، آرتورو ویدال، مانوئل نویر و ژروم بواتنگ در بازی رفت باعث شد تا باواریایی‌ها نتوانند برابر رئال مادرید برتری‌شان را حفظ کنند. یوپ هاینکس امشب هم نمی‌تواند از روبن، ویدال و نویر استفاده کند اما این موضوع دلیل نمی‌شود که او از بازگشت تیمش به لیگ قهرمانان و صعود به فینال ناامید باشد. در سمت مقابل هم ایسکو و کارواخال به دلیل مصدومیت قادر به همراهی قوها نیستند.


رئال مادرید با پیروزی در دیدار رفت تعداد پیروزی‌هایش در بازی‌های رودررو را به 12 رساند تا یک پیروزی بیشتر از بایرن مونیخ داشته باشد. دو دیدار دو تیم هم با مساوی به پایان رسیده و به طور حتم قوها امشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به دنبال حفظ رکوردشان مقابل نماینده آلمانی‌ها هستند. ضمن اینکه 6 تقابل اخیر دو تیم با برتری رئالی‌ها به پایان رسیده و آنها هیچ‌گاه پس از برتری در دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی حذف را تجربه نکرده‌اند.


امشب کریستیانو رونالدو این فرصت را دارد تا تعداد گل‌های زده‌اش را به بیش از 15 برساند و گام بلندی برای شکستن رکورد 17 گل‌زده‌اش در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا بردارد. در حالی که رونالدو، گرت بیل و کریم بنزما امیدهای اول گلزنی رئال مادرید هستند در سمت مقابل روبرت لواندوفسکی، توماس مولر و فرانک ریبری این فرصت را دارند تا با گلزنی برای تیم‌شان راه پر پیچ و خم صعود را برای باوارایی‌ها هموار کنند.


رم - لیورپول


پیروزی پر گل 5 بر 2 در دور رفت شانس زیادی به تیم لیورپول داده تا پس از 13 سال لذت حضور در فینال لیگ قهرمانان را حس کنند. شاگردان یورگن کلوپ که این فصل عملکرد خیره کننده‌ای در اروپا داشته‌اند و موفق شدند با حذف منچسترسیتی قهرمان بلامنازع این فصل لیگ برتر جزیره به مرحله نیمه‌نهایی برسند. درخشش فوق ستاره‌ای به نام محمد صلاح که برخی این شانس را برای او قائل شدند که با ادامه این روند بتواند پس از 12 سال عنوان برترین فوتبالیست جهان را از چنگ لیونل مسی و کریستیانو رونالدو خارج کند، باعث شده تا بخت پیروزی نماینده بریتانیا در بازی فرداشب بیش از نماینده ایتالیا باشد. علاوه بر صلاح، روبرتو فیرمینیو و سادیو مانه که 3 گل از 5 گل دور رفت را به ثمر رسانده‌اند جزو مهره‌های خطرناک آنفیلدی‌ها هستند.


رم میزبان دیدار فردا شب، در ورزشگاه شهر المپیکو در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان با نتیجه 4 بر یک در دیدار رفت مغلوب بارسلونا شد اما در دیدار برگشت در کمال تعجب تمامی کارشناسان فوتبال توانست با نتیجه 3 بر صفر برابر قهرمان این فصل لالیگا برنده شود و حالا در مصاف با لیورپول هم این امکان را دارد که با کسب نتیجه‌ای مشابه ایتالیا را در فینال لیگ قهرمانان اروپا صاحب نماینده کند. اگر چه شاگردان یورگن کلوپ از تجربه تلخ بارسایی‌ها درس گرفته‌اند و با آگاهی از اینکه گرگ‌ها توانایی آن را دارند که فینالیست شوند به شدت مراقب چهره‌های تاثیرگذار این تیم نظیر ادین ژکو،‌ راجا ناینگولان، دیگو پروتی و دانیله دروسی خواهند بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته