دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1397 - 08:58
وزیر علوم در واکنش به انتقادات مربوط به عزل و نصب روسای دانشگاه‌ها:

بعضی از روسای دانشگاه‌ها بیش از دوره قانونی فعالیت کرده‌اند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به انتقادات تعدادی از دانشگاهیان به عزل و نصب روسای دانشگاه‌ها تاکید کرد: عزل و نصب از اختیارات وزیر است و میخواهم مدیریت دانشجویان به خوبی پیش برود.
کد خبر : 276881

دکتر منصور غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، به انتقادات تعدادی از دانشگاهیان و نمایندگان مجلس که عنوان کرده بودند عزل و نصب روسای دانشگاه‌ها در حالی که برنامه‌های مهمی را آغاز کرده‌اند و جلو افتاده‌اند باعث درجا زدن آموزش عالی می‌شود، واکنش نشان داد و گفت: انتصاب روسای دانشگاه‌ها از اختیارات وزیر است، من می‌خواهم که مدیریت دانشجویان به خوبی پیش برود.


وی افزود: معمولا کسانی که تغییر کرده‌اند دوره چهار ساله آنها تمام شده است و فرد جدیدی جایگزین آنها خواهد شد. البته حکم تعدادی از روسا را ابتدا تمدید کردیم و بعد هم فرد دیگری جایگرین آنها شد اما این هم دلیل داشت و آن هم این بود که این روسا بازنشسته شده بودند و حتی بعضی از این روسا بیش از دوره‌ای که باید رئیس می‌بودند، در جایگاه ریاست فعالیت می‌کردند.


به گزارش آنا، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در طی یک سال اخیر بیش از 20 نفر از روسای دانشگاه‌ها را برکنار و فرد دیگری را جایگزین آنها کرده است. در یک ماه آخر سال گذشته نیز روسای دانشگاه‌های علم و صنعت ایران، خوارزمی، شهرکرد، سمنان، بیرجند، صنعتی سیرجان و مجتمع آموزش عالی شیروان همگی برکنار شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته