دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دکتر رهبر در همایش گرامیداشت مقام استاد:

استادان با ایجاد باور «ما می‌توانیم و ما توانستیم» تلاش دشمنان را خنثی کنند/ دانشگاه آزاد اسلامی رتبه اول تولید علم در کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه با دارا بودن شبکه بزرگی از آموزش عالی می‌تواند با قدرت در پژوهش و حل مسائل جامعه قدم بردارد، تاکید کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه اول تولید علم در کشور قرار دارد.
کد خبر : 276737

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر فرهاد رهبر در مراسم تجلیل از اساتید به مناسبت روز معلم در سالن همایش دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات خطاب به اساتیدی که نظرات خود را در این مراسم به نمایندگی از سایر اساتید بیان کرده بودند، گفت:‌ انتظارم از شما اساتید بالاتر بود و بیشتر دوست داشتم که مرا راهنمایی کنید و پیشنهاداتی به ما، واحد علوم و تحقیقات و دانشگاه آزاد اسلامی برای برنامه‌ریزی بهتر ارائه می‌دادید تا بتوانیم از آنها استفاده کنیم.


وی گفت: البته دیر نشده است و این توقع ما سر جایش است، ما نیاز شدید به پیشنهادات شما و مشورت با شما فرهیختگان داریم چرا که شما در کف دانشگاه از جزئی‌ترین مسائل آگاه هستید.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین تقارن روز معلم با نیمه شعبان را به فال نیک گرفت و ادامه داد: امیدوارم این تقارن موجب خیر برای دانشگاهیان و سبب فعالیت‌های بیشتر ما در مسیر تعجیل در ظهور امام زمان شود.


رهبر با اشاره به این سخن حضرت امام که اگر دانشگاه اصلاح شود جامعه اصلاح می‌شود، تاکید کرد: رکن اصلی این مرکز انسان‌سازی در کشور، استاد است، این اتفاقات نمی‌افتد مگر اینکه استادان جایگاه خود را دریابند و در این راه تلاش کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: امروز کشور ما دشمنان زیادی دارد که فشارهای خارجی در عرصه‌های مختلف به ما تحمیل می‌کنند، بعد از 40 سال که از عمر این مشکلات می‌گذرد، همچنان ایجاد این مشکلات ادامه دارد و این امر به خاطر ملت آگاه و هوشیار است که توسط شما اساتید تربیت شده‌اند، پس باید نقش و جایگاه خودمان را در این مسیر بدانیم و همچنان که دشمن ناامیدانه تلاش می‌کند، ما نیز به تلاش خود ادامه دهیم.


رهبر ادامه داد: دشمن از ابزار جدید ایجاد یاس و ناامیدی در کشور استفاده می‌کند، او به دنبال تغییر باور جوانان است و از آنجایی که در عرصه‌های نظامی و اجتماعی موفق نشده است به دنبال ایجاد یاس در عرصه فرهنگی است. اساتید باید با ایجاد باور «ما می‌توانیم و ما توانستیم» این تلاش دشمنان را خنثی کنند.


وی گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه اول تولید علم در کشور قرار دارد و سایر دانشگاه‌ها با فاصله زیاد از این دانشگاه به تولید علم می‌پردازند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: ما امروز می‌خواهیم در مسیر جدیدی برای پیشتازی علم به سمت تبدیل علم به ثروت و اشتغال پیش برویم در این مسیر اساتید باید به این باور برسند که خوشبختانه رسیده‌اند و باید این باور را به دانشجویان منتقل کنند که شما می‌توانید تولید ثروت کنید و به جای اینکه متقاضی شغل باشید خودتان می‌توانید شغل ایجاد کنید، با این باور استراژی دشمن خنثی می‌شود.


وی ادامه داد: باید جوانان را به آینده امیدوار کنیم، تردید ندارم که دانشگاه آزاد با دارا بودن شبکه بزرگی از آموزش عالی می‌تواند با قدرت در پژوهش و حل مسائل جامعه قدم بردارد و تحول عظیمی ایجاد کند، واحد علوم و تحقیقات می‌تواند به عنوان یک واحد الگو برای تمام واحدها در این مسیر حرکت کند، ما با کمک شما اساتید می‌توانیم تحول بزرگی در دانشگاه رقم بزنیم و بعد از این می‌توانیم این تحول را در جامعه ایجاد کنیم. همانطور که حضرت امام در زمانی فرمودند که ما به کمک شما ملت در دهن دولت می‌زنیم ما هم می‌گوییم که به پشتوانه شما اساتید در دهن مشکلات کشور خواهیم زد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته