دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1397 - 06:02
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی:

آمریکا از برجام خارج نمی شود/ برنامه غرب برای تغییر در توافق هسته‌ای

نماینده سابق مردم در مجلس گفت: آمریکا از برجام خارج نمی‌شود و تلاش میکند تا ایران را ملزم به عدم فعالیت موشکی کند
کد خبر : 276695

علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آنا، در تحلیلی از رفتار آمریکایی‌ها در قبال برجام، گفت: گفت‌وگوهای مقام‌های آمریکایی با کشورهای اروپایی موسوم به 1+5، گویای آن است که آمریکا از برجام خارج نخواهد شد.


نمازی اضافه کرد: از صحبت‌های صدراعظم آلمان چنین استنباط می‌شود که اینها حرف‌های ترامپ را تکرار می‌کنند و معتقدند که برجام باید حفظ شود، اما اشکالاتش هم برطرف شود. به نظرم اینها توافق خواهند کرد تا ایران را برای پذیرش توافق جدید تحت فشار قرار دهند.


نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها اذعان می‌کنند مشروط بر اینکه آلمان، فرانسه، انگلیس و چین، جمهوری اسلامی را مجبور به پذیرش توافق جدید کنند، در برجام می‌ماند، تصریح کرد: اینها می‌خواهند ایران را مجبور به محدود کردن فعالیت‌های موشکی ذیل برجام جدید کنند.


این فعال سیاسی تاکید کرد: سنای آمریکا مصوبه‌ای به تصویب رسانده و خواسته که اگر ایران یک آمریکایی را دستگیر یا بازداشت کند، بلافاصله باید درباره آن توضیح بدهد و از این طریق می‌خواهد رفع محدودیت کند و در نظر دارند با بهانه‌های موشکی و حقوق بشر تعهداتی را برای کشورمان ایجاد کنند.


نمازی بیان داشت: طبق تجربه‌ای که از بحث گروگان گیری، جنگ تحمیلی و بحث هسته‌ای داشتیم، اگر طرف مقابل پرزور بوده باشد ما عقب نشینی کرده یا تلاش کرده ایم تا نظر آن ها را جلب کنیم تا هدفی که در نظر دارند محقق نشود.


وی در انتها گفت: اگر آن ها یکپارچه شوند و به نظر هم می رسد که اینطور خواهد شد ایران با نگاه به اوضاع می‌بیند که اگر آن ها به دنبال دردسر برای ایران، مردم و حکومت یوده و می‌خواهند در فشار قرار بدهند تلاش می‌کند تا توافق کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته