دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1397 - 14:37

انتخاب رشته 162 هزار داوطلب آزمون دکتری/ فردا شب آخرین مهلت انتخاب رشته

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته 162 هزار داوطلب آزمون دکتری خبر داد.
کد خبر : 276492

دکتر حسین توکلی در گفتگو با گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: براساس اطلاعیه روز گذشته 8 اردیبهشت سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت پذیرش برخی از دانشگاه‌ها و کدرشته‌ها اصلاح شده است.


وی افزود: برای فراهم کردن تسهیلات لازم برای داوطلبان آندسته از مجازان که انتخاب رشته کرده‌اند می‌توانند تا ساعت 24 فردا دوشنبه 10 اردیبهشت اطلاعات انتخاب رشته خود را ویرایش کنند.


مشاور سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: همچنین داوطلبانی که هنوز انتخاب رشته نکرده‌اند می‌توانند با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه جدید سازمان سنجش انتخاب رشته کنند.


مشاور سازمان سنجش درباره انتخاب کدرشته‌‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و علاقه‌مند به انتخاب کدرشته واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به سایت دانشگاه مذکور مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در سایت آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.


وی گفت: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و...) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه های مجری در اواخر اردیبهشت ماه ۹۷ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.


توکلی خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش کدرشته‌های امتحانی دوره دکتری «Ph.D» سال ۱۳۹۷ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳ هزار و ۶۶۵ نفر است.


۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب در آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۹۷ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند.


از حاضران در جلسه آزمون، ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که از این میان تعداد ۷۳ هزار و ۶۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته کدرشته‌های محل‌های دوره روزانه و سایر دوره‌ها و تعداد ۱۰۰ هزار و ۸۳ داوطلب منحصرا مجاز به انتخاب کدرشته محل‌های غیر‌روزانه یا به عبارت دیگر سایر دوره‌ها هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته