دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1397 - 13:45
جانشین رئیس سازمان اطلاعات و امنیت سپاه در گفت‌وگو با آنا:

برخی دستگاه‌ها به توصیه وزارت اطلاعات توجه نمی‌کنند/ سربازان گمنام مامور مقابله با نفوذ

سردار نجات گفت: وزارت اطلاعات انقلابی بوده و باید انقلابی بماند زیرا که مامور مقابله با ضد انقلاب است.
کد خبر : 276416

سردار حسین نجات جانشین رئیس سازمان اطلاعات و امنیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آنا گفت: تقویت وزارت اطلاعات منوط به انقلابی ماندن آن است.


سردار نجات گفت:الحمدلله وزارت اطلاعات در مدتی که تشکیل شده خدمات زیادی انجام داده است و افراد بسیار خوب و حزب اللهی وزارت در سراسر کشور با ضد انقلاب مبارزه می‌کنند.


وی در ادامه گفت: همه باید به وزارت اطلاعات کمک کنند که بتواند در مبارزه با ضد انقلاب و دشمنان نظام موفق باشد و اینطور نباشد که وقتی کسی را رد صلاحیت می‌کند یک دستگاه عناد بکند و توجه به توصیه وزارت اطلاعات نکند چرا که آنها مامور مقابله با نفوذ و ضد انقلاب هستند.


جانشین رئیس سازمان اطلاعات و امنیت سپاه در پایان گفت: همان طور که رهبری فرمودند وزارت اطلاعات انقلابی بوده و باید انقلابی بماند و همین انقلابی ماندن وزارت اطلاعات باعث تقویت این وزارتخانه می شود.


به گزارش آنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار وزیر و مسئولان و جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات، مجموعه وزارت را برآمده از انقلاب و فرزندان امام و انقلاب خواندند و با تأکید بر لزوم حرکت انقلابی و انقلابی ماندنِ صد درصدِ وزارت اطلاعات، با اشاره به ابعاد گوناگون جنگ اطلاعاتی جبهه وسیع دشمنان با نظام اسلامی، گفتند: یکی از محورهای مهم و اصلی این جنگ، «نفوذ و تأثیرگذاری بر نظام محاسباتی مسئولان» و «تغییر باورهای مردم» است که در این جنگ، علاوه بر دفاع و بستن نفوذگاه‌ها، باید تهاجم نیز انجام و از هرگونه غفلت و ساده اندیشی جداً پرهیز شود.


ایشان، وزارت اطلاعات را تابع سیاست‌های نظام دانستند و گفتند: در همه جای دنیا، دستگاه‌های اطلاعاتی تابع سیاست‌های نظامِ حاکم بر کشورها هستند.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه هرگونه جناح‌بازی در وزارت اطلاعات گناه است، گفتند: در وزارت اطلاعات یک جناح وجود دارد و آن، جناحِ انقلاب است.


ایشان در ادامه سخنان خود به جنگ بزرگ و پیچیده جبهه مقابل با نظام جمهوری اسلامی اشاره کردند و افزودند: ما در میانه یک میدان بزرگ جنگ قرار داریم که یک طرف آن، نظام جمهوری اسلامی و طرف دیگر آن، جبهه وسیع و قدرتمندی از دشمنان است.


حضرت آیت الله خامنه ای، سرویس های جاسوسی طرف مقابل را محور اصلی این رویارویی دانستند و گفتند: دستگاه‌های اطلاعاتی جبهه مقابل که به‌رغم همه امکانات خود، تا بحال نتوانسته اند هیچ غلط مهمی انجام دهند.


حضرت آیت الله خامنه ای سپس با اشاره به ابعاد این جنگ پیچیده اطلاعاتی، گفتند: در این جنگ، شیوه ها و روش های مختلفی در دستور کار است، از «نفوذ و سرقت اطلاعات» و «تغییر محاسبات تصمیم گیران» و «تغییر باورهای مردم» تا «ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی» و «ایجاد آشفتگی های امنیتی».


ایشان یکی دیگر از راههای مقابله با تهاجم جبهه مقابل را جدی گرفتن موضوع نفوذ دانستند و افزودند: فردی که می خواهد در نظام جمهوری اسلامی، امانت‌دار کشور و مردم باشد باید صلاحیت داشته باشد لذا کوچک‌ترین تردید درباره صلاحیت افراد باید منعکس شود و دستگاه‌ها نیز موظف به عمل براساس نظر وزارت اطلاعات هستند.


ایشان همچنین به موضوع «مبارزه با فساد» اشاره کردند و گفتند: باید موضوع مبارزه با فساد بسیار جدی گرفته و با شریان‌های اصلی آن مقابله شود، زیرا فساد موجب انهزام و شکسته شدن روحی و روانی افراد و جامعه می شود.


رهبر انقلاب اسلامی، فساد را در بسیاری از موارد ناشی از روحیه زیاده‌طلبی و اشرافی‌گری و تجمل‌پرستی دانستند و خاطرنشان کردند: مسئولان در نظام اسلامی نمی‌توانند این تصور را داشته باشند که چون مسئولان در کشورهای دیگر از امکانات گوناگون برخوردارند، پس در نظام اسلامی نیز چنین مواردی مباح است.


اضافه می‌شود؛ 15 شعبان مصادف با سالروز ولادت حضرت ولیعصر (عج) به روز سربازان گمنام امام زمان (ع) نامگذاری شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته