دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سلیمانی:

حاشیه‌سازی‌های اخیر برای پوشاندن ضعف‌های دولت و عدم عملکردهاست

وزیر اسبق ارتباطات معتقد است حاشیه‌سازی‌های اخیر در سطح جامعه، فقط برای پوشاندن ضعف‌ها، ناتوانی‌ها و عدم عملکردها است و در همین زمینه تصریح می‌کند: نتیجه این حاشیه‌سازی‌ها، به بن‌بست رسیدن خود مسئولین مربوطه است.
کد خبر : 276338

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، محمّد سلیمانی وزیر اسبق ارتباطات و نماینده سابق تهران در مجلس، در گفت‌وگویی با اشاره به حاشیه‌سازی‌های اخیر در فضای مجازی از سوی رسانه‌های حامی دولت اظهار داشت: این حاشیه‌سازی‌ها در چارچوب جنگ روانی و با هدف به انحراف کشیدن مطالبات عمومی است.


وی با بیان اینکه جنگ روانی، در دهه اخیر بسیار پیشرفته شده است، انگلیسی‌ها را سرمنشاء آن در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: آن‌ها برای این کار، محققین خاصی هم به خدمت می‌گیرند.


سلیمانی، یکی از روش‌های پوشاندن نقص‌ها و کاستی‌ها توسط دولت‌مردان را حاشیه‌سازی در سطح جامعه عنوان کرد و با بیان اینکه انتهای مسیر حاشیه‌سازی، رسیدن به بن‌بست است، خاطرنشان کرد: نمونه این موضوع، محمّدعلی نجفی شهردار سابق تهران است.


وی توضیح داد: آقای نجفی همواره به عنوان یکی از سمبل‌های حاشیه‌سازی در کشور مطرح بوده و در طول چندماهی که در شهرداری تهران مسئولیت داشت، به جای اینکه کاری برای شهر انجام دهد و به وظایف اصلی‌اش بپردازد مسیر حاشیه‌سازی را انتخاب کرد. در ماجرای برف نسبتاً سنگینی هم که در تهران آمد، دیدیم که شهر با مشکلات سنگینی مواجه شد.


وزیر اسبق ارتباطات افزود: نتیجه حاشیه‌سازی‌های نجفی این شد که وی به بن‌بست رسید و مجبور به استعفا شد.


سلیمانی با بیان اینکه حاشه‌سازی‌ها، کارآمدی را کاهش می‌دهد و در درازمدت به ضرر مسئولین خواهد بود تصریح کرد: حاشیه‌سازی‌ها مانع استفاده از ظرفیت‌های قابل توجه کشور می‌شود. اکنون شاهد این هستیم که بسیاری از ظرفیت‌های کشور در حوزه‌های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی معطل مانده است.


وی با بیان اینکه در روند حاشیه‌سازی، موضوعاتی مطرح می‌شود که اهمیتی ندارند، به ماجرای مومیایی منتسب به خاندان پهلوی اشاره کرد و افزود: اینکه این مومیایی، متعلق به این فرد ظالم و ستمگر باشد یا نه، مسئله‌ای نیست که قابلیت پرداختن داشته باشد. بالاخره برخی آزمایش‌ها انجام می‌شود و نتیجه معلوم می‌شود.


سلیمانی تصریح کرد: سرگرم کردن مردم به چنین موضوعی که نتیجه آن چه منفی باشد چه مثبت، دردی از جامعه حل نمی‌کند نمونه همین حاشیه‌سازی‌ها است.


نماینده سابق تهران در بیان نمونه‌ی دیگر حاشیه‌سازی های اخیر گفت: مثلاً آقای روحانی اخیراً در جایگاه رفیع ریاست‌جمهوری، بدون هیچ زمینه‌ای، به نهاد محبوب و مقدسی که در طول 40 سال جز خدمات و ایثارگری و کار جهادی، چیزی نشان نداده، نداشته حمله می‌کند. این اتفاق، جز سرگرم کردن مردم، نتیجه دیگری ندارد.


وی با بیان اینکه متأسفانه عده‌ای خود را در حاشیه‌سازی، موفق می‌بینند و تصور می‌کنند با ایجاد یک حاشیه‌، ذهن مردم را از مطالبات اصلی منحرف می‌کنند اظهار داشت: مسائلی که در حاشیه‌سازی‌ها مطرح می‌شود، هر نتیجه‌ای هم داشته باشند، دردی از کشور و مردم حل نمی‌کند و فقط برای پوشاندن ضعف‌های دولت، ناتوانی‌ها و عدم عملکردها است. نتیجه آن هم، به بن‌بست رسیدن خود مسئولین مربوطه است.


سلیمانی در ادامه، دو راهکار را مورد توجه قرار داد و در همین زمینه اظهار داشت: نخست اینکه مسئولین محترم باید توجه داشته باشند که الان، فصل کار و تلاش است و کشور با مسائل جدّی اقتصادی روبه‌رو است و باید برای مردم کار کنند. نتیجه کار خود را هم به اطّلاع مردم برسانند و اگر موفقیت آمیز بود به آن افتخار کنند.


وی راهکار دوم خود را اینطور مطرح کرد: مردم هم باید حواسشان باشد که حاشیه‌سازی‌هایی که رسانه‌های رنگین مطرح می‌کنند نتیجه‌اش هرچه باشد برای آنها مهمّ نیست و نباید فریب مسئولین و رسانه‌های حاشیه‌ساز را خورد. باید بر مطالبات اصلی متمرکز شد تا کشور پیشرفت کند.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته