دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1394 - 16:13
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

معرفی سه عامل تیراندازی یاسوج به دستگاه قضا/ بررسی جنبه امر به معروف این حادثه در دادگاه صالحه

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه عامل و مسبب حادثه تیراندازی بلوار 60 متری یاسوج تحویل مقامات قضایی شدند.
کد خبر : 27628

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار غلامعباس غلامزاده روز شنبه در نشست خبری با تشریح جزئیات کامل حادثه تیراندازی در یاسوج، افزود: این افراد که در بازجویی‌های اولیه به جنایات خود اعتراف کرده‌اند بین 23 و 25 سال سن دارند.
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جنایت شب 21 رمضان امسال در بلوار امام خمینی (ره) یاسوج یک کشته و پنج زخمی داشته است، گفت: در طول عملیات پلیسی و جنایی حدود 9 نفر مورد تحقیق قرار گرفتند.
وی بیان کرد: این ضاربان و مسببان اصلی نیز با شگردی خاص اقدام به مخدوش کردن شماره پلاک خودرو خود کرده بودند اما با تلاش و اقدامات جنایی نتواستند از دست پلیس فرار کنند و خودرو و اسلحه آنها در یکی از شهرهای جنوبی فارس کشف شد.
وی تصریح کرد: از مجموع پنج نفر زخمی این حادثه تیراندازی دو نفر از آنها در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری هستند.
سردار غلامزاده اظهار کرد: چهار نفر از مجروحان نیز بیشتر از ناحیه دست و پا و قفسه سینه دچار حادثه شده‌اند و حال عمومی آنها رو به بهبودی است ولی یک نفر دیگر که با شلیک اسلحه دچار خونریزی مغزی شده تحت عمل جراحی قرار گرفت که هنوز هوشیاری خود را بدست نیاورده است.
سردار غلامزاده با تاکید بر اینکه انگیزه و علت اصلی حادثه باید از طریق قاضی پرونده و دستگاه قضایی اعلام شود، با تشریح برخی از جزئیات این جنایت، گفت: حدود ساعت 2 و 30 دقیقه شب 17 تیر امسال مصادف با شب 21رمضان این حادثه واقع در بلوار امام (ره) یاسوج رخ داد.
سردار غلامزاده تصریح کرد: تحقیقات اولیه پلیسی و جنایی نشان می‌دهد که پنج نفر در پارک روبروی یک کبابی که متعلق به برادر مقتول بوده است، مشغول شب نشینی بودند.
وی توضیح داد: در همین حین دو خانم در حین گذر از خیابان با مزاحمت یک خودروری سمند مواجه شدند. البته طبق تحقیقاتی که از این دو نفر خانم نیز صورت گرفت ابتدا آنها با درخواست یک خودروی پراید مواجه شدند ولی به گفته آنها به دلیل آنکه شب قدر بود و مایل بودند که پیاده طی طریق کنند به این خودروی سواری پراید نیز جواب رد داده بودند.
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: در حالی که خودروی سمند نیز پشت سر پراید و در کمین این دو نفر خانم بودند مرتب به آنها نزدیک می‌شد و برای آنها ایجاد مزاحمت می‌کردند. در همین حین وقتی این خودروی سمند به آن پنج نفر نزدیک می‌شود یکی از آنها که فرد مقتول بود به مشاجره لفظی با راننده و سرنشینان خودروری سمند پرداخته بود.
وی گفت: با بالاگرفتن درگیری‌های لفظی فرد مقتول با وسیله‌ای که در دست داشت به جام خودروی سمند می‌کوبد. قضیه در این هنگام به پایان می‌رسد و خودروی سمند نیز محل را ترک می‌کند.
سردار غلامزاده تصریح کرد: حدود 20 تا 25 دقیقه بعد، خودروی سمند به همراه چند سرنشین به محل حادثه نزدیک می‌شوند و یکباره با شلیک اسلحه شکاری و ساچمه ای پنج تیر اقدام به تیراندازی به سوی طرف‌های درگیری می‌کند.
وی ابراز کرد: فرد مقتول به نام کیوان تیموری نیز پیش از رسیدن به بیمارستان جان داد و پنج نفر دیگر که یکی از آنها نیز یک رهگذر 16ساله بود همگی زخمی شدند. در همین حین نیز خودروی سمند از صحنه متواری می‌شود.
وی تاکید کرد: از زمان وقوع شب حادثه با تشکیل یک تیم عملیاتی پلیسی و جنایی تحقیقات اولیه از مضروبان و مسببان اصلی حادثه آغاز شد که ظرف 24 ساعت بعد دو نفر از آنها در گچساران در دام پلیس افتادند.
وی با بیان اینکه یک نفر دیگر نیز روز گذشته دستگیر شد با تقدیر از دستگاه قضایی استان نیز گفت: قاضی پرونده در تمامی صحنه‌ها و تحقیقات پلیسی نیز حضور داشت.
وی افزود: بازسازی صحنه با حضور قاضی پرونده، ضاربان و نیروهای پلیسی و آگاهی در محل وقوع حادثه نیز انجام شد.
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: علت و انگیزه اصلی وقوع این جنایت از طریق قاضی پرونده و دستگاه قضایی اعلام خواهد شد.
وی گفت: چنانچه این جنایت جنبه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد باید بر اساس ماده 15 قانون حمایت از آمران به معروف و در دادگاه صالحه نیز به اثبات برسد که این مهم خود نیز دارای شرایط و فرایند قانونی خاصی است.


انتهای پیام/

برچسب ها: یاسوج
ارسال نظر
هلدینگ شایسته