دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1397 - 13:19
بلاتکلیفی تیم ملی هندبال درآستانه بازی‌های آسیایی؛

آیا پای نوسانات ارزی در میان است؟!

هشت روزاز روزی که قرار بود سرمربی تیم ملی هندبال مشخص و معرفی شود گذشته اما هنوز تکیلف این جایگاه مشخص  نشد‌ه‌ و زمان زیادی تا آغاز بازی‌های آسیایی جاکارتا هم باقی‌نمانده‌است.
کد خبر : 276175

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا،‌ امروز هشتم اردیبهشت ماه است و طبق اعلام مسئولان فداسیون هندبال قرار بود سرمربی تیم ملی پایان فرودین ماه اعلام شود اما با وجود اینکه 8 روز از این روز گذشته است هنوز تکیلف سرمربی تیم ملی هندبال مشخص نشده است و این در حالی است که روزشمار به تاریخ اغاز بازی های آسیایی هر روز نزدیک و نزدیک تر می شود.


طبق اعلام کمیته ملی المپیک رقابت‌های هندبال بازی‌های آسیایی جاکارتا از 22 مرداد تا 9 شهریور ماه برگزار می‌شود و این موضوع به خوبی نشان می‌دهد دیگر برای هندبال ایران وقتی باقی نمانده فلذا اگر هندبال به دنبال تکرار مدال برنز مسابقات بازی‌های آسیایی 2006 دوحه یا مدال نقره بازی‌های 2010 گوانگژو و یا بالاتر از آن است فدراسیون از همین امروز باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد و حداقل تکلیف تیم و مربی آن را مشخص کند هر چند که تا همین جا هم زمان زیادی از بین رفته است؛ چرا که سایر کشورهای از جمله کره، ژاپن و.. یک سالی است که برای بازی های آسیایی خودشان را آماده می کنند و رویارویی با این حریفان قدرتمند مسلما با شرایط فعلی هندبال ایران هر چند که بهترین‌های جهان را در ترکیب خود دارد کار سختی خواهد بود.


البته در این میان گفته می‌‌شود که نوسانات قیمت ارزی در چند هفته اخیر هم در به طولانی شدن مذاکرات هم بی تاثیر نبوده‌است.


علیرضا رحیمی رئیس فدراسیون هندبال در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم‌ملی هندبال برای آمادگی در مسابقات بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: در حال حاضر دو گزینه مقدونیه‌ای و سوئدی مدنظرمان است که با هر دو در حال مذاکره هستیم البته هیچ کدام از این دو مربی نمی‌دانند که ما گزینه‌ای غیر دیگری از خودشان داریم. ما قبل از این با گزینه های زیادی مذاکره کردیم اما با هر کدام متاسفانه به دلایلی به نتیجه نرسیدیم. قبل از این دو نفر با مربی اسپانیایی وارد مذاکره شده بودیم که او هم همسرش گفته بود به ایران نیاید و از همین روی پیشنهاد ما را رد کرد و حالا با گزینه های دیگر در حال مذاکره هستیم.


وی در پاسخ به اینکه آیا برای حضور در بازی‌های آسیایی زمان را از دست نداده‌اید، عنوان کرد: ما سه ماه دیگر وقت داریم ضمن اینکه اردوی‌های ما در حال حاضر با بازیکنانی که در ایران هستند در حال پیگیری است و دیگر بازیکنان تا خردادماه به ایران نمی‌آیند و اگر بهترین مربی هم باشد وقتی بازیکن نیست کاری صورت نمی گیرد. پیگیری‌های فدراسیون هم برای انتخاب بهترین گزینه ادامه دارد،‌ما چالش‌های زیادی در انتخاب داریم و یکی این است که در حال حاضر همه مربیان اروپایی شاغل هستند و انتخاب‌های ما محدود است.‌از طرفی همانطور که گفتم بازیکنان لژیونر در ایران نیستند و ما قبلا تجربه برگزاری اردو با نفرات نصفه نیمه داشتیم و دیگر نمی‌خواهیم شاهد این بی‌نظمی‌ها باشیم. ضمن اینکه همه مربیان به دنبال قرارداد یک ساله هستند و ما بعد از بازی‌های آسیایی عملا برنامه‌ای دیگر نداریم البته هیچ کدام از این موارد باعث نمی‌شود که ما کار انتخاب سرمربی را به تعویق بیاندازیم و تا همین یکی دو هفته اخیر سرمربی مورد نظر را انتخاب خواهیم کرد.


رحیمی در پاسخ به اینکه نوسانات دلار بر روی انتخاب سرمربی کار شما را سخت کرده است یا خیر، عنوان کرد: طبیعی است که این موضوع بر روند کار همه فدراسیون های ورزشی تاثیر می گذارد اما فکر نمی کنم این مسئله دغدغه‌ای برای هیچ فدراسیونی باشد چرا که دولت قیمت ارز را اعلام کرده و از آن سو در تمام این سال‌ها وزارت ورزش دستمزد مربیان را پرداخت کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته