دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1394 - 15:29

رئیس دانشگاه آزاد به کمیسیون آموزش می‌رود/ حضور 7 وزیر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس

وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، دادگستری، امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان و راه و شهرسازی و نیز رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، هفته آینده در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور می‌یابند.
کد خبر : 27591

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه موضوعات محوله به کمیسیون‌های متبوع‌شان را بررسی می‌کنند.


رئیس دانشگاه آزاد و وزیر علوم به کمیسیون آموزش مجلس می‌روند


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به منظور بررسی نحوه پذیرش دانشجویان مقطع دکتری در سال تحصیلی جدید، یکشنبه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور می یابند.


اعضای این کمیسیون طی روز یکشنبه همچنین به ادامه بررسی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور می‌پردازند.


جلسه کارگروه‌های آموزش و پرورش با حضور معاون توسعه مدیریت و مسئولان مربوطه به منظور تبیین نحوه جذب پنج هزار نیروی انسانی جدید در وزارت آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها، آموزش‌های مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی در روز دوشنبه برگزار می‌شود.


برپایی جلسه هم‌اندیشی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور معاونین به منظور اجرایی کردن بیانات و منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید دانشگاه‌های کشور طی روز سه‌شنبه اعلام شده است.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخگویی به سؤال 18 نماینده در این کمیسیون حضور می‌یابد.


اعضای این کمیسیون همچنین در همین روز طرح تأسیس صندوق ذخیره دانشگاهیان وزارتخانه‌های متولی آموزش عالی را بررسی می‌کنند.


پورمحمدی به کمیسیون اجتماعی می‌رود


اعضای کمیسیون اجتماعی روز یکشنبه، لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و لایحه تمدید مهلت آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد (اعاده شده از شورای نگهبان) را بررسی می کنند.


وزیر دادگستری سه‌شنبه برای بررسی مشکلات شرکت پدیده شاندیز و مشکلات مؤسسه مالی و اعتباری میزان در این کمیسیون حضور می‌یابد.


طیب‌نیا در کمیسیون اقتصادی مجلس


اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس روز یکشنبه طرح استفساریه قانون پولی و بانکی کشور و ماده (39) آن (اعاده شده از سوی شورای نگهبان) و لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم (اعاده شده از سوی شورای نگهبان) را بررسی می‌کنند.


وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت پاسخگویی به سؤالات 11 نماینده در روز سه‌شنبه در این کمیسیون حضور می‌یابد.


جلسه هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور نیز در روز سه‌شنبه در این کمیسیون برگزار می‌شود.


علوی در کمیسیون امنیت ملی


اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نشست مشترکی با مبارزین بحرینی برگزار می‌کنند.


اعضای این کمیسیون در روز سه‌شنبه هم نشست مشترکی با وزیر اطلاعات و معاونان وی برگزار می‌کنند.


وزیر صنعت به سؤالات نمایندگان پاسخ می‌دهد


اعضای کمیسیون صنایع و معادن، یکشنبه، لایحه یک فوریتی تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری و لایحه حفاظت از خاک و موضوع مالیات شرکت‌های واگذار شده سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را بررسی می‌کنند.


مدیرعامل بانک صنعت و معدن درخصوص عملکرد و برنامه‌های بانک یادشده در روز یکشنبه به اعضای این کمیسیون گزارش می‌دهد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت پاسخگویی به سؤالات 12 نماینده هم، روز سه‌شنبه در این کمیسیون حضور می‌یابد.


نشست مشترک اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با نوبخت


اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، روز یکشنبه لایحه حفاظت از خاک را بررسی می‌کنند.


اعضای این کمیسیون در این روز، نشست مشترکی با رئیس سازمان امور اراضی کشور برگزار می کنند.


اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، روز سه‌شنبه نشستی را با محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پیرامون مسایل مرتبط با بخش کشاورزی، تحقق بودجه حوزه‌های کشاورزی و آب در قانون بودجه سال 1394 و همچنین چشم‌انداز و سیاست‌های متخذه حوزه‌های مورد اشاره در لوایح پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و بودجه سال 1395 کل کشور برگزار می‌کنند.


گودرزی و آخوندی در کمیسیون عمران مجلس حضور می‌یابند


اعضای کمیسیون عمران مجلس، روز یکشنبه لایحه موافقت‌نامه بین دولتی بنادر خشک و طرح عملیات بانکی بدون ربا و لایحه یک فوریتی تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علایم تجاری را بررسی می‌کنند.


وزیر ورزش و جوانان هم، جهت پاسخگویی به سؤال دو نماینده به این کمیسیون می‌آید.


وزیر راه و شهرسازی جهت استماع گزارش عملکرد و برنامه وزارتخانه در حوزه زمین و مسکن و پاسخگویی به سؤالات 10 نماینده در روز سه‌شنبه در این کمیسیون حضور می‌یابد.


تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت ساخت زیربناهای حمل و نقل کشور در روز سه‌شنبه در کمیسیون یاد شده بررسی می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته