دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اجرای طرح «ساعت تهران» برای صرفه‌جویی در مصرف برق

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از اجرای 3 ساعته طرح «ساعت تهران» با هدف مدیریت مصرف برق در ساختمان‌های اداری خبرداد.
کد خبر : 27573

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، طرح ساعت تهران برای توسعه فرهنگ مدیریت مصرف برق در ادارات اجرا خواهد شد و هدف آن، نشان دادن تاثیر اقدامات بسیار ساده در کاهش مصرف برق در بخش ادارات و بازتاب تاثیر آن در تامین برق مطمئن با منابع محدود است.


ساعت تهران همانند بسیاری از طرح‌های سمبولیک جهانی همچون ساعت زمین و ساعت تفکر برای بهتر زندگی کردن است. در این طرح که از ساعت 12 تا 15 روز دوشنبه 22 تیرماه به مدت 3 ساعت اجرای می‌شود، قرار است تا با نگاهی دقیق‌تر وسایل برقی اضافه را در ساختمان‌های اداری تاحد ممکن خاموش کرد و یا در جهت بهینه‌سازی مصارف آنها بدون کاهش سطح رفاه موجود اقدام شود.


با این کار قرار است نشان داده شود که چگونه با راهکارهای بسیار ساده می‌توان نقش موثری در اقتصاد ملی کشور و صنعت برق داشت.


در این طرح قرار است 2300 ساختمان اداری با کاهش قدرت مصرفی خود به 1000 مگاوات مصرف پیک بار را 20 درصد کاهش دهند. ارزش اقتصادی این کاهش مصرف در پیک بار حدود 7 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.


برای صرفه‌جویی در مصرف برق ادارات قرار است از حداکثر روشنایی طبیعی روز استفاده و با خاموش کردن لامپ‌های اضافه و کاهش دور فن‌کوئل‌ها، اندکی در مصرف برق صرفه‌جویی شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب