دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1397 - 16:11
یک فرمانده نظامی روس فاش کرد؛

ارسال چهار سامانه ضدهوایی اس 300 به دمشق

رئیس اتاق عملیات مرکزی ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه گفت: مسکو به‌زودی سامانه‌های ضدهوایی جدیدی را به سوریه ارسال می‌کند.
کد خبر : 275716

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از شام تایمز، سرگئی رودسکوی گفت: «کارشناسان روس در حال آموزش نظامیان سوری هستند. همچنین کمک‌های لازم در زمینه توسعه ساختار دفاع هوایی جدید در حال انجام است و به‌زودی سامانه‌های دفاع هوایی به سوریه ارسال می‌شود.»


روزنامه کامرسنت چاپ روسیه فاش کرد زمان ارسال سامانه‌های ضدهوایی و موشکی به سوریه نزدیک است و به‌طور مشخص در حال حاضر چهار سامانه ضدهوایی در راه دمشق است.


این روزنامه به‌نقل از دو منبع نظامی که نامشان فاش نشده است اعلام کرد موضوع تجهیز ارتش سوریه به سامانه‌های اس 300 از لحاظ سیاسی به‌طور تقریبی حل شده است. دمشق در سال 2010 قراردادی را با یک شرکت روسی بست که بر مبنای آن قرار است چهار سامانه ضدهوایی اس 300 و یک ایستگاه راداری به طرف سوری داده شود.


انتظار می‌رود نیروهای سوریه بتوانند با اتکاء به این سیستم امنیتی چند سطحی، در مدت کوتاهی میزان پشتیبانی خود را از دمشق و پایگاه‌های نظامی در سوریه در مقابل حملات موشکی احتمالی ارتقاء دهند.


طبق این گزارش، آموزش نظامیان ارتش سوریه برای استفاده از سامانه‌های اس 300 حدود سه ماه زمان می‌برد و این موضوع نیازمند آن است که در گام نخست، نظامیان روس در سایت های خود مستقر شوند.


از سوی دیگر ریاض فیاض، سفیر سوریه در مسکو اعلام کرد سامانه‌های دفاع هوایی اس 300 یک ماه پیش به دمشق تحویل داده شده است.


سفیر سوریه این مطلب را در پاسخ به پرسشی درباره زمان تحویل اس 300 به سوریه اعلام کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته