دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رتبه اول قرائت مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با آنا:

مسابقات ایران از نظر کیفی بسیار خوب است/ لزوم بررسی قرائت قاریان پیش از ورود به مسابقات

شرکت‌کننده مسابقات قرآن کریم گفت: برای ارتقای سطح کیفی مسابقات قرآن کریم بهتر است که آیین‌نامه این مسابقات چند ماه پیش از مسابقات به کشورها اعلام شود.
کد خبر : 275693

علیرضا رضایی که از شرکت‌کنندگان رشته قرائت از کشور افغانستان در سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم است در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا درباره این دوره مسابقات گفت: سطح کیفی مسابقات قرآن کریم خوب بود به طوریکه می‌توان به طور نسبی گفت که در این دوره قاریان خوبی شرکت کردند و در بخش حفظ کل قرآن رقابت بسیار نزدیک بود.


وی که برای نخستین بار در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شرکت دارد اظهار کرد: اگر پیش از برگزاری مسابقات قرآن تست و آزمونی از شرکت‌کنندگان گرفته شود و یا فایل‌های قاریان مورد بررسی قرار گیرد، شاهد سطح کیفی بسیار بهتری خواهیم بود. کار قاریان برخی از کشورها بسیار ضغیف بود.


شرکت‌کننده رشته قرائت مسابقه قرآن کریم در خصوص میزان آشنایی شرکت‌کنندگان و حاضران نسبت به آیین‌نامه نمایشگاه بیان کرد: به دلیل این‌که آیین‌نامه یک یا دو روز پیش از برگزاری نمایشگاه اعلام شده بود بسیاری از شرکت‌کنندگان با آیین‌نامه آشنایی چندانی نداشتند.


وی افزود: اگر دو تا سه ماه پیش از برپایی مسابقات آیین‌نامه به کشورها ارائه شود، شرکت‌کنندگان نیز بر اساس آیین‌نامه آماده خواهند شد و بر اساس آن می‌خوانند.


این قاری قرآن تاکید کرد: زمانی که قاری آماده قرائت بر اساس آیین‌نامه نیست نمی‌تواند به شکل درست بخواند و به همین دلیل هم رضایتی از این آیین‌نامه ندارد.


وی درباره نحوه داوری‌ها تصریح کرد: نحوه داوری‌ها خوب بوده است؛ این‌که به هر کشوری کدی داده شد که داوران متوجه نشوند که قاری از چه کشوری است اتفاق بسیار خوبی بود.


لازم به یادآوری است، مراسم اختتامیه سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به صورت زنده پخش می‌شود.


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته