دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1397 - 11:33
در گفت و گو با آنا مطرح شد:

سقوط تراکتورسازی با ورود مدیران ناکاربلد/ اوج گرفتن پرشور‌ها با ورود سپاه

مدیرعامل سابق تراکتورسازی گفت: از روزی که سپاه تیم تراکتورسازی را تحویل گرفت اوضاع این باشگاه بهتر شد و نتایج خوبی کسب کرد اما متاسفانه با ورود مدیران ناکاربلد این روند متوقف شد.
کد خبر : 275610

سردار محمدحسین جعفری مدیرعامل سابق باشگاه تراکتورسازی در مورد وضعیت این روزهای باشگاه تراکتورسازی و دلایلی که باعث شد تیم پرطرفدار تبریزی به این حال وروز بیفتد گفت: «زمانی که من قصد کردم تا در انتخابات شورای شهر شرکت کنم و از مدیرعاملی تراکتورسازی کناره‌گیری کردم آقای زینی‌زاده که معاون اقتصادی من در باشگاه بود به عنوان مدیرعامل انتخاب شد. بعد از رفتن من هم هیات مدیره باشگاه اجازه همراهی به من را نداد درحالی که حاضر بودم همکاری‌ام با باشگاه تراکتورسازی را ادامه دهم. در اولین سال حضورم در تراکتورسازی بودجه باشگاه حدود 9 میلیارد و 600 میلیون تومان بود که در سال دوم وقتی تونی اولیویرا و کادر فنی‌اش را جذب کردیم بودجه باشگاه به 14 میلیارد رسید. لازم به ذکر است که من در شروع کارم دلار 1200 تومنی می‌خریدم اما در اواخر دوران مدیریتم دلار 4000 تومنی هم خریداری کردم.»


وی افزود: «زینی‌زاده با تفکرات عجیبی کار را در تراکتورسازی آغاز کرد و من هم جرات نمی‌کردم که دخالت کنم. در دوران مدیریت من در تراکتورسازی 50درصد بودجه باشگاه از طریق درآمدزایی به دست می‌آمد اما زینی‌زاده با تصمیمات اشتباهش بودجه باشگاه را بدون هیچ پشتوانه مالی به 22 میلیارد رساند. بعد از آن که تراکتورسازی آسیایی شد بودجه باشگاه به 27 میلیارد تومان رسید و آغاز مشکلات تراکتورسازی هم از همین سال شروع شد. نکته جالب توجه این بود که در زمان مدیریت زینی‌زاده هیات مدیره باشگاه هیچ کنترل و نظارتی روی هزینه‌های باشگاه نبود. بعد از زینی‌زاده آقای نظمی به عنوان مدیرعامل باشگاه کارش را شروع کرد که انصافا در دوران مدیریت او در تراکتورسازی کارهای خوبی انجام شد و تعهدات سنگین مدیریت قبلی را به خوبی انجام داد.»


جعفری در خصوص دوران مدیریت عباسی و آجرلو در تراکتورسازی بیان کرد: «ورود عباسی به تراکتورسازی که با فشار هیات مدیره بود باعث استعفای نظمی شد و این تصمیم یکی از بدترین تصمیماتی بود که در این سال‌ها در باشگاه اتخاذ شد. عباسی از کادر فنی و مدیران غیربومی استفاده کرد و درحالی که هیچ آشنایی به جو تراکتورسازی و هواداران این تیم نداشت. عدم شناخت عباسی از فضای حاکم در تراکتورسازی و استفاده از افراد غیربومی باعث افول تراکتورسازی شد گرچه تراکتور در زمان حضور عباسی نائب قهرمان لیگ شد اما باشگاه از درون پاشیده شد. بعد از این اتفاقات هواداران خواهان رفتن عباسی شدند و با آمدن آجرلو همه فکر می‌کردند که با حضور او که یک چهره موفق در مدیریت فوتبال بود وضعیت تراکتورسازی به مراتب بهتر از قبل شود. اما مهمترین اشتباه آجرلو عدم توجه به قراردادهای خارجی بود که باعث شد پنجره نقل و انتقالات باشگاه بسته شود.»


وی ادامه داد: «آجرلو هم مانند عباسی اشتباهات زیادی در گماشتن اطرافیانش داشت و همین مساله باعث شد تا تیم بخاطر نتیجه نگرفتن روی سکوها فشار زیادی را تحمل کند و همین فشارها باعث کناره‌گیری آجرلو شد.»


مدیرعامل سابق تراکتورسازی در رابطه با بحث واگذاری این باشگاه به بخش خصوصی گفت: «من خودم به شخصه موافق واگذاری تراکتورسازی به بخش خصوصی هستم ولی باید تراکتور به فردی که صلاحیت اداره تراکتور را دارد واگذار شود و دلیلی ندارد که مالک جدید تراکتورسازی حتما یک فرد بومی باشد، گرچه در تبری هم افرادی هستند که توانایی اداره کردن باشگاه را دارند. اما نکته اصلی که در مورد تراکتورسازی نباید نادیده گرفته شود نقش سپاه در نتیجه گیری این تیم بود. همانطور که فراز کمالوند در کنفرانس مطبوعاتی این هفته گفت که تراکتورسازی قبل از ورود سپاه جایگاه مناسبی نداشت باید به این مساله توجه کرد که تراکتورسازی با سپاه متحول شد و من هم اولین مدیرعاملی بودم که از زمان حضور سپاه در این تیم فعالیت کردم.»


وی افزود: «تراکتورسازی شرایط خاص خودش را دارد و هم مربی و هم مدیریت باشگاه باید با جو این تیم آشنا باشند. من مخالف حضور مربی خارجی در تراکتور نیستم و خودم هم تونی که یک مربی پرتغالی بود را به تراکتور آوردم اما در روز اول تونی را با جو باشگاه آشنا کردیم. ضمن اینکه در ایران هم مربیان زیادی هستند که می‌توانند به تراکتورسازی کمک کنند و امیدوارم در دوران مدیریت جدید باشگاه اوضاع تیم بهتر شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب