دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1397 - 11:42
رئیس واحد مشهد:

ساختمان پژوهش در پردیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ساخته می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از احداث ساختمان پژوهش در پردیس دانشگاه آزاد مشهد خبر داد.
کد خبر : 275605

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر مهدی ملک نژاد در دیدار با اعضای هیات علمی و اساتید مجتمع علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: علی رغم نامهربانی های زیادی که سال‌های گذشته در حق دانشگاه آزاد شد و کاهش دانشجو را در بر داشت، اما کارهای بزرگی در آن صورت گرفت.
وی با تاکید بر اینکه کارهای بزرگ نیازمند صرف هزینه‌های گزاف نیست، اظهار کرد: انتقال سازمان مرکزی از میثاق به پردیس دانشگاه از کارهای بزرگی بود که از پراکندگی ساختمان‌های دانشگاه جلوگیری کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در جریان بازمهندسی رشته‌های تحصیلی در استان گفت: مثلا حوزه نفت و گاز در سرخس است، اما این رشته در واحد قوچان تدریس می‌شود پس باید رشته‌های تحصیلی با توجه به نیاز شهر و استان تعریف و باز مهندسی شود.
ملک نژاد مدیریت منابع، مهندسی فضاها و شناسایی مکان‌های مختلف برای تجمیع را از دیگر اقدامات صورت گرفته در واحد مشهد دانست و گفت: در همین راستا بزودی ساختمان پژوهش و فناوری در مجموعه فرهنگی دانشگاه مستقر شده و همه بخش‌های پژوهشی در مکان جدید متمرکز می‌شوند.



حجت الاسلام مجید نصیری رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی هم با تبریک اعیاد شعبانیه بر ضرورت توجه به اهداف عالیه دانشگاه، تاکید کرد و در این خصوص از اساتید و اعضای هیات علمی یاری و مساعدت خواست.
معاون عمرانی واحد مشهد نیز با بیان اینکه 3 دهه و نیم از تشکیل دانشگاه آزاد می‌گذرد، افزود: در این مدت شاهد رشد دانشگاه بودیم اما این رشد کاستی‌ها هم داشته که یکی از این مشکلات، پراکندگی ساختمان‌های دانشگاه و تحمیل هزینه‌های نگهداری، بازسازی و ... به دانشگاه است.
دکتر سید مسلم سید الحسینی به نقشه راه زیربنایی در یک برنامه جامع اشاره کرد و گفت: این برنامه در راستای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی و استفاده از فضای موجود در پردیس دانشگاه صورت می‌گیرد.


معاون عمرانی واحد مشهد افزود: انتقال کارگاه به شهرک صنعتی و استفاده از این ظرفیت برای ارتقاء سطح کمی و کیفی فضای آموزشی در پردیس دانشگاه انجام می‌شود.
سپس دکتر اسماعیل خیرخواه معاون پژوهش و فناوری واحد مشهد با بیان اینکه با استقرار حوزه پژوهشی در پردیس دانشگاه فعالیت‌های این حوزه متمرکز می‌شود، گفت: اساتید بازوان قوی پژوهش هستند که می‌توان با تعامل با این حوزه از تخصص و مهارت آنان در پیشبرد اهداف پژوهش استفاده کنیم.
دکتر غلامعباس شکاری معاون برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان واحد مشهد هم به رقبای جدید دانشگاه اشاره کرد و گفت: این امر باعث شده که رقابت‌های شدیدی بین دانشگاه‌های غیر دولتی صورت پذیرد اما باید با افراد شایسته و با انگیزه و انجام کار جهادی جایگاه دانشگاه را ارتقا دهیم.
در ادامه نشست، دکتر نوید حبیبی معاون دانشجویی فرهنگی واحد مشهد نیز با توجه به کارکردهای دو حوزه دانشجویی و فرهنگی گفت: ارتقای رفاه دانشجویان در اولویت برنامه‌های دانشجویی است.
وی بر تقویت رفاه دانشجویی در کنار کار فرهنگی تاکید کرد و افزود: با ارتقای برنامه های رفاهی می‌توانیم به اهداف فرهنگی دست یابیم.
حبیبی از متمرکز شدن دفاتر مشاوره در قالب مرکز مشاوره در طبقه همکف خوابگاه دانشجویی امامیه خبر داد و گفت: این امر باعث می‌شود که نه تنها دانشجویان بلکه استادان و کارکنان نیز از این خدمات بهره مند شوند.




در این نشست رئیس و معاونان دانشگاه به سوالات مطرح شده از سوی استادان مجتمع علوم انسانی پاسخ گفتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته