دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1394 - 14:22
رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

پوشش 100 درصدی غربالگری شنوایی نوزادان کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در راستای برنامه‌های جدید بهزیستی کشور به منظور پیشگیری از معلولیت‌ها، غربالگری شنوایی نوزادان کشور به پوشش 100 درصدی می‌رسد.
کد خبر : 27559

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ انوشیروان محسنی بندپی در دومین روز از هفته بهزیستی در دیدار با استاندار چهارمحال وبختیاری گفت: پوشش طرح غربالگری شنوایی نوزادان کشور سال گذشته بالای 90 درصد بود.
وی گفت: با پوشش 100 درصدی نوزادان در این طرح درصورت تشخیص ناشنوایی در آنان، جامعه هدف از بدو تولد از خدمات توانبخشی بهره‌مند می‌شوند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمار معلولان تحت پوشش خدمات بهزیستی را در کشور یک میلیون و یکصد هزار نفر دانست و افزود: براساس برنامه، فعالیت‌های سازمان بهزیستی از حالت خیریه خارج و به سمت پیشگیری و حمایت از جامعه هدف پیش می‌رود.
محسنی بندپی راه اندازی مراکز ژنتیک جدید در کشور به منظور پیشگیری و ارائه آموزش به زوج‌های جوان و خانواده‌ها را از برنامه‌های بهزیستی در سال جاری عنوان کرد.
وی از راه اندازی مرکز آموزشی و رفاهی ویژه دراستان چهارمحال وبختیاری در راستای برنامه‌های بهزیستی خبر داد و گفت: راه‌اندازی این مراکز یکی از برنامه‌های دراز مدت درحوزه پیشگیری از معلولیت است.
محسنی بندپی راه‌اندازی بنیاد ژنتیک دراستان چهارمحال وبختیاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: با راه‌اندازی این مراکز و همچنین فرهنگ سازی در زمینه بهره‌گیری ازعلم ژنتیک می‌توان ازمعلولیت‌ها جلوگیری کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیزگفت: در صورتی که مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اهل طرح و برنامه باشد، مورد حمایت مسولان ارشد استان قرار می‌گیرد.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: نحوه فعالیت مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به گونه‌ای باشد که مردم تحولات و پیشرفت‌ها را لمس کنند.
به گزارش آنا،‌ رئیس سازمان بهزیستی به منظور بازدید از اقدامات و فعالیت‌های بهزیستی چهارمحال وبختیاری و شرکت در آیین معارفه مدیرکل جدید تعاون، کار و امور اجتماعی این استان به شهرکرد سفر کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته