دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1397 - 14:22
سرمربی سپیدرود رشت:

می‌خواهند از فوتبال برای خود رانت و شهرت ایجاد کنند

سرمربی تیم سپیدرود رشت گفت: می‌خواهند از طریق فوتبال برای خود ایجاد رانت و شهرت کنند و اصلا مشکلات تیم را در نظر نمی‌گیرند.
کد خبر : 275580

علیرضا امامی‌فر در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص عوامل بقای سپید رود رشت در هفدهمین دوره لیگ برتر گفت: «زمانی که من به همراه علی کریمی و دیگر اعضای کادر فنی به تیم ملحق شدیم طرحی را ریختیم که براساس آن چند امتیاز کسب کنیم تا در لیگ برتر ماندگار شویم. امتیازات سال‌های قبل تیم‌هایی که موفق شده بودند در لیگ برتر بمانند و آنهایی که سقوط کرده بودند را برآورد کردیم و دیدیم چیزی در حدود 31 امتیاز برای ماندن در لیگ نیاز داریم.»


وی افزود: «ما بازی‌های خارج از خانه و داخل خانه‌ را مورد تحلیل قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که بایستی در یکسری از بازی‌ها ریسک‌‌پذیر بازی کنیم از جمله بازی با سپاهان که اتفاقا اولین بردمان هم از آن دیدار شروع شد. هر چند برابر گسترش فولاد هم این شانس را داشتیم که برنده شویم اما موفق نشدیم.»


سرمربی سپیدرود خاطرنشان کرد: «ما روند رو به رشدمان را ادامه دادیم و در بازی‌های داخل خانه به خوبی امتیازات را جمع‌آوری کردیم اما در خارج از خانه نتوانستیم آن چنان که باید امتیاز بگیریم. دلیل آن هم این بود که ما روی چمن مصنوعی تمرین می‌کردیم و بازی‌هایمان داخل خانه هم روی این چمن بود اما در دیدار با حریفان خارج از خانه باید روی چمن طبیعی بازی می‌کردیم. بدون تردید نوع ضربه زدن، شوت زدن و دیگر کارهایی که در بازی زمینی انجام می‌گیرد روی این دو چمن فرق می‌کند.»


ما بازیکنانی داریم که 10، 20 و 30 میلیون مبلغ قراردادشان است و دادن 5 تا 15 میلیون تومان از قرارداد یک بازیکن در طول یک فصل کار شاقی نیست که بخواهند روی آن مانور دهند

وی ادامه داد: «مسئله دیگری که ما با آن روبرو بودیم این بود که یکسری نقاط ضعف را باید در نقل و انتقالات نیم فصل می‌پوشاندیم تا بتوانیم با قدرت وارد مسابقات شویم. در همین راستا ما لیست نفرات خارجی‌مان را هم به باشگاه معرفی کردیم و کپی پاسپورت این بازیکنان را هم تحویل‌شان دادیم تا مقدمات حضورشان در لیگ برتر فوتبال ایران و تیم سپیدرود فراهم شود. اما باشگاه پشت‌گوش انداخت و در روز آخر نقل و انتقالات به ما گفتند که حالا برای جذب بازیکنان خارجی اقدام کنید که زمان کافی برای انجام چنین کاری مهیا نبود و در حقیقت باید بگویم باشگاه با جذب بازیکنان خارجی موافقت نکرد.نهایتا ما در پست دفاعی رضا نورمحمدی که سابقه بازی در پرسپولیس را داشت جذب کردیم و در پست مهاجم نیز محمد غلامی را آوردیم.»


امامی‌فر یادآور شد: «سعی کردیم با استفاده از تجربیات دکتر نوشادی بدنساز تیم بازیکنان را به شرایط بدنی خوبی برسانیم و البته این نکته که آمدن علی کریمی به لحاظ روانی تاثیر به‌سزایی روی بازیکنان گذاشت و آنها انگیزه بسیار زیادی برای درخشش در تیم سپیدرود پیدا کردند. توانستیم ضعف‌های تاکتیکی تیم را برطرف کنیم و مشکلات خطوط حمله و دفاعی‌مان را تا حدود زیادی رفع کنیم. به رغم آنکه سید محمد حسینی دروازه‌بان تیم مصدوم شد و نیاز به عمل جراحی پیدا کرد، محسن سیدی مربی دروازه‌بانان تیم با ایمان صادقی که سابقه گلری در پرسپولیس را دارد، به خوبی کار کرد و کار را با زحمت جلو بردیم. نهایتا امتیازاتی را کسب کردیم که منجر به ماندن‌مان در لیگ برتر شد.»



وی افزود: «من سال 88 که در تیم برق شیراز پس از رفتن مهدی دینورزاده، سرمربی شدم توانستم تیم این تیم را در لیگ دست یک حفظ کنم و در روز پایانی به بازیکنان تیم گفتم چقدر با ارزش است که امتیاز تیم ریشه‌داری چون برق‌ شیراز در سطح اول فوتبال ایران حفظ شود و باید فصل آینده برای بازگشت به لیگ برتر تلاش کنیم ولی با بی‌توجهی امروز خبری از آن تیم در فوتبال ایران نیست. الان هم ماندن سپیدرود در لیگ برتر باعث خوشحالی فوتبال‌دوستان به خصوص اهالی شهر رشت و شهرهای همجوار است چرا که استان گیلان فصل آینده هم در لیگ برتر نماینده دارد. در این میان باید از همه هواداران سپیدرود تشکر کنم که با تشویق ویژه خودشان کاری کردند تا تیم در لیگ برتر ماندگار شود و به طور حتم مالک اصلی تیم سپیدرود هواداران هستند. حمایت بی‌شائبه آنها بود که انگیزه بازیکنان برای ماندن در لیگ برتر را چند برابر کرد.»


سرمربی تیم سپیدرود در خصوص اینکه باشگاه سپیدرود با انتشار بیانیه‌ای میزان پرداختی‌های خود در این فصل را ارائه کرده و به نوعی جوابی به انتقادات مالی کادرفنی داشته است، گفت: «باید شرایط تیم به گونه‌ای پیش رود که از لحاظ مالی خیال بازیکنان و کادر فنی آسوده باشد. اینکه عنوان شود بازیکنان تیم 50 درصد قراردادشان را گرفتند و در دیگر تیم‌ها هم شرایط تقریبا به همین نحو بوده، کار درستی نیست. در آستانه هفته پایانی لیگ هستیم و اگر کار اشتباهی در باشگاهی صورت می‌گیرد که نباید در سپیدرود هم شاهد همان رفتار باشیم.»


بدون تردید اگر بمانیم در فصل آینده، هدف‌مان بقای تیم در لیگ برتر نیست بلکه می‌خواهیم برای رتبه تک رقمی لیگ هجدهم تلاش کنیم و بدون شک باید تیم از لحاظ جذب مهره‌های موثر تامین شود تا بتوانیم با قدرت کارمان را پیش ببریم. ما دوست داریم با تیمی قوی وارد رقابت‌ها شویم و بحث تغییر مالکیت باشگاه اصلا مد نظرمان نیست

وی ادامه داد: «یکشنبه که روز بازی حساس‌مان با فولاد در هفته بیست‌ونهم بود و عدم کسب امتیاز در این بازی می‌توانست برای بقای تیم خطرآفرین باشد، اعضای کادر فنی را به بانک کوثر فرستادند تا هر کدام سه، چهار و پنج میلیون تومان پولی که به حساب‌شان ریخته شده بود را دریافت کنند. مگر ما در بانک‌های دیگر حساب بانکی نداشتیم. این موضوع به کنار، چرا باید دو ساعت در بانک معطل بمانیم تا پول را بگیریم و تمرکزمان از دست برود.»


امامی‌فر با اشاره به مبالغ قرارداد بازیکنان سپیدرورد، تصریح کرد: «قرار داد بازیکنان ما آن قدر بالا نبوده تا بخواهند مدعی شوند که ما نزدیک به 5 میلیارد تومان برای باشگاه هزینه کرده‌ایم. ما بازیکنانی داریم که 10، 20 و 30 میلیون مبلغ قراردادشان است و دادن 5 تا 15 میلیون تومان از قرارداد یک بازیکن در طول یک فصل کار شاقی نیست که بخواهند روی آن مانور دهند. فقط چند بازیکن تیم بالای 100 میلیون مبلغ قراردادشان است. مسئله اینجاست که می‌خواهند از طریق فوتبال برای خود ایجاد رانت و شهرت کنند و اصلا مشکلات تیم را در نظر نمی‌گیرند. اینکه آقای تاج اعلام کرده‌اند تیم‌ها برای ماندن در لیگ برتر باید گارانتی بدند حرفی کاملا درست است، چرا که بازیکنان و مربیان باید به موقع به پول‌شان برسند. من سال 2000 که در رویال شارلوا بلژیک بازی می‌کردم تیمی وجود داشت که مخارج مالی‌اش را تضمین نکرده بود و فدراسیون بلژیک خیلی راحت این تیم را به یک لیگ پایین‌تر فرستاد.»


وی ادامه داد: «حرف ما این است که برای حفظ تیم در لیگ برتر و رسیدن به رتبه‌های مناسب‌تر باید منابع مالی باشگاه مشخص شود. چندین ماه است که در سپیدرود مشغول به کار هستیم ولی باشگاه هنوز برای‌مان یک خانه نگرفته‌ و در هتل هستیم. خب این هزینه‌ها برای باشگاه زیان‌آور است و جالب اینکه در بیانیه جزو هزینه‌های باشگاه حساب شده است. جالب اینجاست وقتی من به عنوان یک مربی غیر بومی از تهران به رشت می‌روم 6 میلیون تومان سازمان لیگ از من می‌گیرد تا برایم کارت مربی‌گری صادر کند و آن وقت این هزینه‌ هم جزو پرداختی‌های باشگاه سپیدرود به من محاسبه شده است. بهتر نیست نگاهی به تیم پارس جنوبی داشته باشیم. تیمی که کل استان بوشهر آن را حمایت کرد و با وجود آنکه برای اولین بار به لیگ برتر صعود کرده بود حالا در رده ششم جدول قرار دارد و نهایتا در بدترین حالت فصل را با رتبه هفتمی به پایان می‌رساند.»



سرمربی تیم سپیدرود خاطر نشان کرد: «وقتی باشگاهی علی کریمی را به عنوان مربی تیم فوتبالش انتخاب می‌کند باید امکانات حضور چنین مربی نیز فراهم شود. او دیگر مربی سنتی سابق نیست. باید در حد نام علی کریمی شرایطی فراهم شود که او بتواند با ایده‌های بزرگی که دارد سبک مورد نظرش را در تیم سپیدرود پیاده کند. شخصی مثل جواد تن‌زاده به چه دلیل مدیرعامل سپیدرورد می‌شود. اکثریت معتقدند که او به دنبال شهرت است. برخی هم براین باورند که او می‌خواهد از رانت این باشگاه استفاده کند. ولی حرف من این است که تن زاده از کنار تیم سپیدرود به هر جایی می‌رسد به خودش مربوط است،‌آنچه برای علی کریمی و من نوعی اهمیت دارد، تامین مالی تیم و فراهم آوردن امکانات لازم برای رسیدن به جایگاهی شایسته سپیدرود است.»


امامی‌فر درباره اینکه با وجود شرایط مالی که به آن اشاره کرد، آیا فصل آینده به همراه علی کریمی در سپیدرود می‌ماند یا نه، تاکید کرد: «در کادر فنی تیم فقط علی کریمی با باشگاه سپیدرود قرارداد 2/5 ساله دارد و دیگر اعضای کادر فنی قراردادی با باشگاه ندارند که باید در این زمینه اقدامات مثبتی صورت پذیرد. امیدوارم پس از جلساتی که با مدیران باشگاه برگزار می‌کنیم شرایطی حاصل شود که ما مطمئن شویم در فصل آینده مشکلات مالی تیم را تهدید نمی‌کند تا با تمام توان برای اعتلای نام تیم سپیدرود تلاش کنیم. اینکه بودجه باشگاه مشخص باشد ولی منابع مالی آن نامشخص بماند به طور حتم مورد تایید ما نیست.»


وی در خصوص اینکه برخی اعلام کرده‌اند اعضای کادر فنی فعلی سپیدرود قصد دارند کاری کنند تا مالکیت این باشگاه را برعهده بگیرند، بیان کرد: «من بر اساس واقعیات صحبت می‌کنم. من، علی کریمی و دیگر مربیان تیم هدف‌مان این بود که به وظیفه خود عمل کنیم و تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم. هدفی که محقق شد. تیم‌های بزرگی چون تراکتور، سپاهان و سایپا را هم شکست دادیم. بدون تردید اگر بمانیم در فصل آینده، هدف‌مان بقای تیم در لیگ برتر نیست بلکه می‌خواهیم برای رتبه تک رقمی لیگ هجدهم تلاش کنیم و بدون شک باید تیم از لحاظ جذب مهره‌های موثر تامین شود تا بتوانیم با قدرت کارمان را پیش ببریم. ما دوست داریم با تیمی قوی وارد رقابت‌ها شویم و بحث تغییر مالکیت باشگاه اصلا مد نظرمان نیست. از ماه آینده تیم‌های دیگر تلاش‌شان را برای حضوری پر قدرت در لیگ هجدهم آغاز می‌کنند. اگر چند بازیکن فعلی از باشگاه شکایت کنند که دلیل نگرفتن مطالبات‌شان و کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال پنجره نقل و انتقالاتی تیم سپیدرود را ببندد آن وقت باشگاه چه پاسخی به کادر فنی در خصوص جذب بازیکنان مورد نظر می‌دهد. ما می‌خواهیم دغدغه مالی را از تیم دور کنیم و هدف دیگری نداریم.»


جالب اینجاست وقتی من به عنوان یک مربی غیر بومی از تهران به رشت می‌روم 6 میلیون تومان سازمان لیگ از من می‌گیرد تا برایم کارت مربی‌گری صادر کند و آن وقت این هزینه‌ هم جزو پرداختی‌های باشگاه سپیدرود به من محاسبه شده است

سرمربی تیم سپیدرود در مورد اینکه علی کریمی دارای مدرک A آسیا نیست و آیا قصد ندارد با گرفتن این مدرک فصل آینده در نشست‌های خبری حضور پیدا کند، گفت: «علی کریمی به دنبال آن است همین ماه در کلاسی شرکت کند تا بتواند مدرک A آسیا را به‌دست آورد. در این راه نیاز به حمایت کمیته آموزش فدراسیون فوتبال و شخص میرشاد ماجدی داریم تا کریمی بتواند با کسب مدرک مورد نیاز کار در فصل آینده در نشست‌های خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد و به رشد فوتبال ایران کمک بیشتری کند.»


امامی‌فر در پایان در خصوص دیدار با پرسپولیس عنوان کرد: «اگر چه این مسابقه برای هر دو تیم تاثیر آنچنانی ندارد و پرسپولیس به قهرمانی رسیده و ما هم برای رتبه‌ای بهتر از دوازدهمی تلاش می کنیم، ولی بدون شک هم ما و هم پرسپولیس جوانمردانه بازی خواهیم کرد و بازیکنان سپیدرود تمام تلاش خود را خواهند کرد تا در دیداری که با جشن قهرمانی پرسپولیس همراه شده نتیجه آبرومندانه‌ای را برابر قهرمان این فصل فوتبال ایران به‌دست آورند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته