دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1394 - 14:04

محسن رضایی: مذاکرات به نتیجه رسیده است؛ آمریکایی‌ها نمی‌گذارند کار تمام شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: مذاکره ما با 1+5 تقریبا به نتیجه رسیده است اما آمریکایی‌ها نمی‌گذارند، کار تمام شود.
کد خبر : 27557

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محسن رضایی در نشست خبری خود با خبرنگاران که پیش از ظهر امروز ـ شنبه ـ برگزار شد، درباره مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: مذاکره ما با گروه 1+5 تقریبا به نتیجه رسیده است اما آمریکا نمی‌گذارد که کار تمام شود و می‌خواهد امتیازهای بیشتری بگیرد. به امتیازهایی که ایران داده است، قانع نیستند.









پرونده مذاکرات خیلی سنگین‌تر از توان تصمیم‌گیری اوباماست و سنگی که خود اوباما در چاه انداخته، فراتر از توان اوست



رضایی در پیش‌بینی خود از آینده مذاکرات تصریح کرد: اوباما دارای یک ظرفیت سیاسی معینی است و این پرونده خیلی سنگین‌تر از توان تصمیم‌گیری اوست. من بعید می‌دانم که بتواند همه این پرونده را حل و فصل کند.


وی افزود: من نگران هستم که بخش‌هایی از این پرونده حل‌نشده باقی بماند چون سنگی که خود اوباما در چاه انداخته، فراتر از توان اوست.


رضایی ادامه داد: در ایران تصمیم‌گیری درباره مذاکرات هسته‌ای مربوط به مقام معظم رهبری، شورای عالی امنیت ملی و دولت است و مجمع تشخیص مصلحت نظام در این باره ورود پیدا نمی‌کند. از میز مذاکره تا تهران تا شورای عالی امنیت و تا رهبری مرتبا گزارش‌ها رد و بدل می‌شود.


وی تأکید کرد: آمریکا هیچ راهی جز مذاکره ندارد چون هم گزینه نظامی و هم تشدید تحریم‌ها به بن‌بست رسیده است و اوباما هم به این مسئله اذعان کرده است.


رضایی افزود: همه قدرت‌های جهان موافق توافق هستند و اروپایی‌ها هم هرچند که علنی اعلام نمی‌کنند اما در جلسات خصوصی از رفتار آمریکایی‌ها گله‌مند هستند چون آنها نمی‌خواهند در کنار حوادث اوکراین مسئله دیگری در خاورمیانه داشته باشند.


رشد اقتصادی مدنظر برنامه ششم امکان‌پذیر است









رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی امکان‌پذیر است. البته ممکن است سال‌های اول رشد کمی وجود داشته باشد اما در نهایت به آن سطح خواهیم رسید



محسن رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه از سوی رهبری اشاره کرد و گفت: دولت برنامه‌های خود را به مجلس ارائه می‌کند. بودجه 95 بر اساس این سیاست‌ها تنظیم خواهد شد و این گام مهمی در مسیر توسعه کشور است که نکات مهمی در آن وجود دارد.


رضایی افزود: یکی از مسائلی که در این برنامه لحاظ شده است، رشد اقتصادی 8 درصدی است که ممکن است عده‌ای سؤال کنند آیا رسیدن به این سطح از رشد با وجود تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت امکان‌پذیر است؟ باید بگوییم بله؛ چون تنها در این رشد منابع دولت در نظر گرفته نشده بلکه منابع ملی را نیز مد نظر قرار دادیم و بررسی‌ها نشان می‌دهد که رسیدن به این رشد امکان‌پذیر است.


او در این حال گفت: البته ممکن است سال‌های اول رشد کمی وجود داشته باشد اما در نهایت به آن سطح خواهیم رسید.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر نظارت بر اجرای این سیاست‌ها افزود: این اولین برنامه‌ای است که با نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اجرایی خواهد شد.


رضایی گفت: سیاست‌های برنامه ششم در 110 بند به رهبری پیشنهاد شده بود که ایشان با اصلاحاتی، آن را در 80 بند آنها را ابلاغ کردند.


طرح از نیل تا فرات را با مدل داعشی می‌خواهند اجرا کنند


محسن رضایی در بخش دیگری از نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: باید تأکید کنیم که اسرائیل در حال شکست خوردن است و برای جبران شکست‌های خود همچون گذشته که هر بار مدلی را مطرح می‌کرد، این بار داعش را ایجاد کرده است.


رضایی گفت: قبلا یهودی‌های تندرو را در فلسطین جمع کردند و حالا کشورهای غربی 10 هزار نفر مسلمان تندرو را از جهان غرب در شمال عراق و سوریه جمع کردند و با سکوتی که دارند و با حمایت‌های پنهانی که از آنها انجام می‌دهند اسرائیل دوم را درست می‌کنند.


وی گفت: می‌خواهند طرح از نیل تا فرات را که اسرائیل نتوانست به دست بیاورد با مدل داعشی اجرا کنند.


وی افزود: اگر اسرائیل می‌توانست نقشه خود را اجرا کند و اگر بوش می‌توانست دموکراسی غربی طرفدار اسرائیل را در عراق و افغانستان شکل دهد، داعش ایجاد نمی‌شد.


ایران دخالت مستقیمی در یمن ندارد


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود درباره یمن تصریح کرد: ایران در حوادث یمن دخالت مستقیمی ندارد، اما به آنها کمک انسانی، تبلیغاتی و سیاسی می‌کند؛ چون بعد رسانه‌ای این مسئله بسیار مهم است و بیشتر رسانه‌ها درباره جنایات آل‌سعود سکوت هدایت شده‌ای دارند.


رضایی تأکید کرد: ملت بزرگ ایران با شعارهای خود پاسخ دندان‌شکنی به تجاوز سعودی‌ها به یمن و توسعه‌طلبی آمریکا و جنایت‌های اسرائیل دادند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته