دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1394 - 13:44
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی:

تامین اجتماعی ورزشکاران را بیمه می‌کند

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از آمادگی این سازمان برای بیمه توافقی ورزشکاران خبر داد.
کد خبر : 27555

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدحسن‌زدا در نشست خبری هفته تامین اجتماعی گفت: متاسفانه برخی از ورزشکاران ما بیمه نیستند و این موضوع باعث مشکلاتی در زندگی آنان در صورت بروز بیماری شده است بر همین اساس آمادگی داریم با همکاری وزارت ورزش و جوانان، ورزشکاران را به صورت بیمه توافقی، تحت پوشش قرار دهیم.
زدا تاکید کرد: به همین منظور نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان ارسال کردیم که اقداماتی برای ارائه خدمات درمانی به ورزشکاران با استفاده از بیمه توافقی اجرا شود زیرا اجرای بیمه توافقی یکی از رویکردهای سازمان تامین اجتماعی به شمار می‌آید.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: طرف قرارداد ما که وزارت ورزش و جوانان است باید ورزشکاران را ساماندهی کند تا آنان بتوانند از خدمات این بیمه بهره‌مند شوند،‌ براساس این بیمه توافقی، هفت درصد مبلغ بیمه را ورزشکاران و 23 درصد آن را وزارت ورزش و جوانان پرداخت می‌کند.
وی یادآور شد: در صورتی که این موضوع محقق شود، تمام خدمات تامین اجتماعی به ورزشکاران بیمه شده از این طریق، ارائه خواهد شد.


معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه توافقی نیز گفت: این بیمه همانند بیمه کارگران ساختمانی، طلاب، روحانیون و غیره است و بر اساس آن وزارت ورزش طرف قرارداد ما می‌شود و هفت درصد حق بیمه را ورزشکار و 23 درصد را وزارت ورزش به عنوان کارفرما پرداخت خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۱ نظر
محمدهادی مشکل گشا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
۰
درود خدای مهربان بر شما.
ضمن قبولی طاعات و عبادات و آرزوی سلامتی و بهروزی و صلوات بر محمد و آل محمد(ص).
احتراما اینجانب محمد هادی مشکل گشا متولد 60 ساکن شیراز حدود 20 سال است که در رشته های رزمی فعالیت دارم و مفتخر به کسب عناوین مختلف جهانی ،آسیایی و کشوری میباشم.
متاسفانه گله و حرف (درد و دل)زیاد هست اما در این کادر نمیشود چیزی گفت .یه پیشنهاد هست امیدوارم با این چند خط بتوانم منظور و مفهوم حرفم را برسانم .
جسارتا همگی اطلاع دارید که اکثر ورزشکاران ،قهرمانان و مربیان از خانواده های متوسط جامعه و قشر ضعیف هستند.
در جامعه در مورد ورزش خیلی حرف میزنیم و در مورد ورزشکاران خیلی شعار میدهیم .
یه ورزشکار با کارگری ساختمانی،جوشکاری،مکانيکي و غیره... با کار سخت و تلاش هر روز به امید ورزش کردن یا علی میگوید و مشغول میشود تا از حقوق دریافتی بتواند شهریه باشگاه را پرداخت نماید. .ویا ورزشکارانی که پدرشان کارگر هستند....
از وقتی که یک جوان برای ورزش به باشگاه مراجعه و ثبت نام میکند هیچ امید و امکاناتی ندارد به غیر از یک بیمه ورزشی که فقط در باشگاه مورد استفاده است.
این جوان ورزشکار مبتدی بعد از چند سال با زحمت و خرج و برج به صورت حرفه ای ورزش را ادامه میدهد جهت مسابقات و افتخارات کشور .متاسفانه به او قول و وعدهاي زیادی میدهند که بعد از مسابقات هیچ کدام عملی نمیشود و نخواهد شد .
زمان شرکت در مسابقات حرفه ای پنچ تا ده سال است که بعد از آن ورزشکار بازنشسته و یا در حالت استراحت قرار میگیرد .
خب متاسفانه در سازمان ورزش و جوانان هیچ ورزشکاري از مبتدی بیمه نمیشود که بعد از تمام شدن وقت مسابقات بتواند از مزایا و حقوق بیمه استفاده کند.
خیلی خیلی از ورزشکاران حرفه ای ما بخاطر وعده های پوچ مسئولين و بی توجهی به آنها و نداشتن حقوق و مزایای ثابت و نداشتن بیمه درمانی برای خود و خانواده شان به راه های خلاف کشیده شدند و یا خودشان در دام اعتیاد افتادن .
بنده حقیر برآن شدم که توسط شرکت خدماتی که به ثبت رسانده ام و همکاری اداره ورزش و جوانان و مسئولین مرتبط با ساماندهی کردن هئیت های ورزشی،باشگاهها، مربیان، قهرمانان و ورزشکاران توسط شرکت خدماتی با تقسیم کردن درصدی حق بیمه بین ورزشکار ، سازمان ، شرکت و خيريني که به عشق ورزش و ورزشکاران قدم خیر بر ميدارند.از ابتدا ورزشکاران کلیه رشته های ورزشی را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهیم تا انشالله در آینده شاهد کنارگیری یک ورزشکار حرفه ای در جامعه نباشیم .
به امید حق .
جسارتا اگر بنده را جهت پاسخگویی از این پیشنهاد و برنامه مطلع سازید سپاسگزارم .
تکاوران حاج قاسم
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۶
۰
استاد مشکل گشا سلام علیکم .
امیدوارم هر کجای میهن اسلامی هستید شاد و سلامت و خوشبخت باشید .
استاد در این مدت خیلی از شما درس گرفتیم .
هم از نظر اخلاقی ،مدیریتی و همچنین بهترین و پیشرفته ترین تکنیک ها و فنون رزمی مدرن را برای مقابله تن به تن و درگیری‌های مسلحانه نزدیک و دور ،دفاع شخصی های کاربردی .
استاد بنده از طرف خودم و تمام نیروهای اعزامی به منطقه..... واقعا خالصانه و از صمیم قلب از شما بابت این همه فداکاری ،خاکی بودن،صمیمیت،عشق و علاقه،درک بالا،درایت در مدیریت تشکر و قدردانی را بعمل خوایم آ
هلدینگ شایسته