دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1394 - 13:39

منصوری‌آرانی: باید امیدوارانه به مذاکرات نگاه کنیم/ در وقت اضافه، طبیعی است که طرف‌ها به دنبال امتیازگیری بیشتر باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه «باید امیدوارانه به مذاکرات نگاه کنیم»، گفت: طرف‌ها با رویکرد امتیازگیری بیشتر در این دور مذاکرات حاضر شده‌اند و سرسختانه مبارزه می‌کنند تا امتیاز بیشتری بگیرند.
کد خبر : 27553

عباسعلی منصوری‌آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره تغییر موضع آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 گفت: مذاکرات هسته‌ای هم‌اکنون در وقت اضافه در حال برگزاری است و مانند مسابقه فوتبال که دو طرف سعی می‌کنند گل بزنند و گل نخورند، مذاکره‌کنندگان تلاش دارند در قبال دادن امتیاز کمتر، امتیازات بیشتری را بگیرند.








باید امیدوارانه به مذاکرات نگاه کنیم. در گذشته علیه ایران بسیار فضاسازی کرده بودند و ما را کشور قانون‌شکن می‌دانستند، حالا این نگاه‌ها به ایران تغییر کرده است و ما را به کشوری اهل منطق می‌شناسند

وی ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان نیز با این رویکرد پشت میز مذاکره حاضر شده است و تلاش دارد علاوه بر حفظ منافع ملی، تمامی تحریم‌ها چه از سوی شورای امنیت و کنگره آمریکا و چه از سوی اتحادیه اروپا در زمینه هسته‌ای برچیده شود.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: البته نگرانی‌هایی وجود دارد که باید در قالب امتیازگیری مشاهده کنیم و مذاکره‌کنندگان ما سرسختانه مبارزه می‌کنند تا امتیاز بیشتری بگیرند.


نماینده کاشان در مجلس با بیان اینکه «نگاه کشورهای جهان به ایران تغییر کرده است»، یادآور شد: ما باید امیدوارانه به مذاکرات نگاه کنیم. در گذشته علیه ایران بسیار فضاسازی کرده بودند و ما را کشور قانون‌شکن می‌دانستند، حالا این نگاه‌ها به ایران تغییر کرده است و ما را به کشوری اهل منطق می‌شناسند که حاضر به مذاکره و گفت‌وگوی مستقیم است.


منصوری‌آرانی با مثبت ارزیابی کردن تمدید مذاکرات اظهار کرد: برداشت من این است که مذاکرات تا پایان این هفته به تنیجه برسد، اما اگر توافقی انجام نشد ما منافع ملی خودمان را از دست نداده‌ایم.


این نماینده مردم در مجلس درباره مطرح شدن تحریم‌های تسلیحاتی تصریح کرد: ایران به هیچ‌وجه حاضر به ساخت یا خرید تسلحیات نظامی غیرمتعارف نیست، اما در خصوص تسلیحات متعارف، طرف‌های غربی حرف‌های بی‌ربط و غیرمنطقی می‌زنند.


وی تأکید کرد: اگر در دنیا حرف از جنگ و تجاوز نباشد، طبیعی است که باید تسلیحات نظامی هم وجود نداشته باشد؛ اما در وضعی که کشورهای استکباری کارخانه‌های عظیم سلاح‌سازی دارند و به کشورهای ضعیف به صورت مستقیم و غیرمستقیم حمله نظامی می‌کنند، باید توان نظامی و دفاعی را ارتقا داد و طرف‌های غربی هم نباید انتظار داشته باشند که ایران با تحریم تسلیحاتی موافقت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته