دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محسن هاشمی خبر داد

آغاز عملیات احداث اولین سیستم حمل‌ونقل کابلی در واحد علوم‌وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، از شروع عملیات احداث اولین سیستم حمل و نقل کابلی به شکل واقعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خبر داد.
کد خبر : 27544

به گزارش آنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عملیات احداث اولین پروژه حمل و نقل کابلی واقعی و غیرتفریحی به صورت یک خط 1800 متری با 4 ایستگاه در دانشگاه آزاد اسلامی از اواخر اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرد تا امکانی برای دانشجویان و کارکنان ایجاد شود که بتوانند به راحتی بین دانشکده ها و دیگر بخش های این واحد تردد کنند.


مهندس هاشمی افزود: به دلیل اختلاف ارتفاع 1400 تا 1800 متری که در واحد علوم و تحقیقات وجود دارد، اکنون از حدود 20 دستگاه اتوبوس و ون برای جابه‌جایی دانشجویان و کارکنان استفاده می شود که هزینه نگهداری آنها رقم بالایی می‌شود.


وی با بیان اینکه این نوع حمل و نقل از امنیت بالایی مخصوصا در زمستان و فصل بارندگی برخوردار نیست، گفت: مشکلات سوخت و محیط‌زیستی نیز باعث شد تا به فکر اجرای سامانه حمل و نقل دیگری در این واحد باشیم. این موضوع توسط استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بررسی شد و درن هایت بهترین راه حل را حمل و نقل کابلی یافتیم.


معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه پس از تصویب طرح در هیات رئیسه، مناقصه پس از 8 ماه برگزار شد چرا که ریاست دانشگاه معتقد بود این سیستم باید در امن‌ترین شکل ممکن طراحی و از تکنولوژی و تجهیزات بالایی برخوردار باشد. با برگزاری مناقصه بین‌المللی شرکت تام ایران‌خودرو با مشارکت شرکت دپلمایر که مهمترین و بزرگترین سازنده حمل و نقل کابلی در جهان بوده و در کشور اتریش قرار دارد، در این مناقصه برنده شدند.


وی ادامه داد: اواخر سال گذشته قرارداد امضا شد اما به دلیل کمبود منابع مالی پیش‌پرداخت در اردیبهشت ماه داده شد و پروژه از اواخر اردیبهشت ماه آغاز به کار کرد. پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر تا یک سال و نیم آینده پروژه به بهره‌برداری برسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب