دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1394 - 08:37
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار در گفت‌وگو با آنا:

طرح «کشت گیاه استویا» در زمین کشاورزی واحد جویبار اجرا می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار از تهیه طرحی با عنوان «کشت گیاه استویا» برای اجرا در زمین کشاورزی این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: این طرح در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویی اجرا می‌شود.
کد خبر : 27540

دکتر غلامرضا جانباز قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در مورد اقدامات واحد متبوع خود در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و تامین 16 درصد بودجه سال جدید از محل شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های اقتصادی اظهار کرد: ارسال پروپوزال طرحی با عنوان «آزمایشگاه همکار با اداره استاندارد» به دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران برای تصویب، انعقاد قرارداد طرحی برون‌دانشگاهی با عنوان «ارزیابی مصرف انرژی و اثرات زیست‌محیطی مربوط به آن در اراضی شالیزاری استان مازندران در راستای توسعه اقتصادی با سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران»، برنامه‌ریزی برای برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی برای اعضای هیات علمی و دانشجویان واحد به منظور آشنایی با بخشنامه‌ آیین‌نامه‌های تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و مرکز رشد، تهیه طرحی به عنوان «کشت گیاه استویا» در زمین کشاورزی واحد جویبار به منظور درآمدزایی و تأمین بخشی از هزینه‌های پژوهشی از جمله فعالیت‌ها و اقدامات در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان است.








در مقطع تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی، سه گرایش از رشته شیمی شامل شیمی پلیمر، شیمی دریا و شیمی آلی فعال هستند که البته گسترش رشته به ویژه در رده تحصیلات تکمیلی در دستور کار واحد قرار دارد

به گفته جانباز قبادی، واحد دانشگاهی جویبار در حوزه عمرانی برای سال جاری به دنبال اتمام پروژه رمپ ورود و خروج و تکمیل بوفه دانشجویی است. هدف از بهره‌برداری کامل پروژه رمپ افزایش ایمنی تردد دانشجویان و همچنین سهولت تردد و ایجاد فضای پارکینگ مناسب برای پارک وسایل نقلیه دانشجویان است. همچنین هدف از تکمیل پروژه بوفه دانشجویی به همراه آلاچیق‌های موجود بالا بردن سطح کیفی امکانات رفاهی دانشجویان است.


وی درباره رشته‌های تحصیلی به ویژه تحصیلات تکمیلی واحد جویبار توضیح داد: این واحد دانشگاهی با حدود 70 رشته در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد فعال است. بیشتر رشته‌های موجود از گروه علوم ریاضی و فنی هستند اما در گروه علوم پایه، کشاورزی، شیمی و حسابداری و مدیریت نیز واحد حویبار، دارای توان بالایی است.



سرپرست واحد جویبار یادآور شد: در مقطع تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی، سه گرایش از رشته شیمی شامل شیمی پلیمر، شیمی دریا و شیمی آلی فعال هستند که البته گسترش رشته به ویژه در رده تحصیلات تکمیلی در دستور کار واحد قرار دارد.


جانباز قبادی گفت:‌ با سیاست‌هایی که دکتر میرزاده رئیس دانشگاه درباره اجرای طرح تجمیع دو در استان‌ها داشته، امید است شاهد ارتقای روزافزون فعالیت‌ دانشگاه‌های آزاد اسلامی در راستای افزایش بعد علمی دانشگاه و خدمت به فرزندان ایران اسلامی باشیم و تمامی امور با هزینه کمتر و سرعت و کیفیت بیشتری انجام شود و منشأ خیر و برکت در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی باشد.


سرپرست واحد جویبار در مورد طرح‌های فرهنگی ماندگار در این واحد دانشگاهی اظهار کرد:‌ اکنون دو اثر ماندگار فرهنگی این واحد شامل ساخت مسجد صاحب‌الزمان(عج) در سال 91 و نشریه دانشجویی با عنوان دیده‌بان است. همچنین طرح‌های فرهنگی ماندگار دیگری در جلسه شورای فرهنگی واحد مطرح شده و در دست اقدام است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب