دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1394 - 11:41
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به آنا:

افزایش مرخصی زایمان 340 میلیارد تومان بار مالی دارد/ فعالیت 37 هزار زن در سازمان تامین اجتماعی

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اجرای طرح افزایش مرخصی زایمان 340 میلیارد تومان بار مالی به همراه دارد که به محض رفع این مشکل از سوی دولت سازمان آمادگی اجرای این طرح را دارد.
کد خبر : 27514

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری و در پاسخ به خبرنگار آنا در خصوص افزایش طرح مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه گفت: مرخصی زایمان اگر بخواهد بیش از مدتی که هم اکنون وجود دارد، افزایش یابد طبیعتا دولت باید بار مالی آن را تامین کند، هم اکنون ارقام متعددی وجود دارد به طوری که اجرای این طرح 340 میلیارد تومان بار مالی به همراه دارد. البته سازمان تامین اجتماعی در رابطه با اجرای این طرح مشکلی ندارد اما با توجه به اینکه یک تعهد جدید برای سازمان ایجاد می‌کند باید بار مالی آن نیز از سوی دولت تامین شود.


وی تاکید کرد: برای اجرای طرح افزایش مرخصی زایمان تنها مشکل سازمان تامین اجتماعی بار مالی این طرح است و فکر می‌کنم در بودجه سال آینده باید پیش‌بینی شود زیرا در بودجه امسال دولت، امکان تامین این بار مالی وجود ندارد. سازمان تامین اجتماعی به محض رفع این بار مالی آمادگی اجرای طرح را دارد.


نوربخش همچنین در رابطه با امضای تفاهم‌نامه با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در راستای حمایت و رفع مشکلات زنان گفت: در رابطه با مشاوره‌هایی که در خود سازمان تامین اجتماعی به بانوان همکار ارائه می‌شود هم اکنون همکاری‌های مشترکی با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری داریم.


مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر 37 هزار نفر از پرسنل سازمان تامین اجتماعی را بانوان تشکیل می‌دهند و راهبرد اصلی ما استفاده بیشتر و بهینه از مدیریت بانوان در مشاغل سازمان تامین اجتماعی است.


نوربخش یادآور شد: برای حل مشکلات بانوان نیز جلسات متعددی با معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری داشته‌ایم و به جمع بندی‌های خوبی رسیده‌ایم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته