دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده آرژانتین در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران:

خواندن قرآن باعث آشنایی‌ام با اسلام شد/ بی‌توجهی جوامع غیراسلامی به محتوای قرآن کریم

قاری بین‌المللی ازکشور آرژانتین که در مسابقات بین‌المللی قران کریم حضور دارد گفت: خواندن قرآن نقش به‌سزایی درزندگی من داشته است.
کد خبر : 275084

کریستین خاویر سریلا، قاری بین‌المللی ازکشور آرژانتین، در حاشیه مسابقات قرآن کریم در مصلی تهران و در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا با اشاره به نحوه‌ آشنایی با قرآن کریم توضیح داد: برای اولین بار در سن دوازده سالگی در کتابخانه‌ای در آرژانتین، کتاب قرآن را مشاهده کردم و با پرس و جو فهمیدم این کتاب، کتاب آسمانی مسلمان‌هاست؛ بعد از آن علاقه‌مند به خواندن آن شدم و بعد از چندین بار خواندن، متوجه شدم این کتاب، کتابی حق از جانب پروردگاراست.


وی با بیان اینکه به تازگی مسلمان شده‌ام، گفت: قرآن کریم برترین و آخرین پیام خداوند و بزرگترین هدیه بجای مانده از پیامبرگرامی اسلام(ص) که جامعیت و جاذبه آن از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب آسمانی به شمار می‌آید.


وی نسبت به بی‌توجهی جوامع غیراسلامی به محتوای قرآن کریم انتقاد کرد و افزود: متاسفانه در کشور آرژانتین قرآن کریم مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، برای همین به عنوان تنها نماینده آرژانیتن تصمیم گرفتم در این دوره از مسابقات شرکت کنم.


خاویر سریلا، مسابقات جمهوری اسلامی ایران را یک مسابقه بسیار مهم در سطح مسابقات بین‌المللی دانست و گفت: برگزاری این مسابقات می‌تواند نقش بسزایی در وحدت جامعه اسلامی داشته باشد.


وی تصریح کرد: قاریان ایرانی در این دوره از مسابقات عملکرد بسیار قوی دارند و حتما حائز رتبه خواهند بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته