دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1397 - 09:54
تکرار/ فضائلی در گفت‌وگو با آنا:

مقابله با نفوذ نیازمند مراقبت ویژه مجاری مشورتی مسئولان است

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: برای مقابله با «نفوذ» باید کسانی را که تصمیم‌هایشان برای کشور سرنوشت ساز است تا یک شعاعی زیر نظر قرار گیرند تا مشخص شود مجاری مشورتی آنها به چه کسانی وصل می‌شود.
کد خبر : 275034

مهدی فضائلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره تأکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر مراقبت از «نفوذ» اظهارداشت: «نفوذ» خطری است که حضرت آقا سال‌هاست آن را به مسئولان کشور هشدار می‌دهند و موضوع پیچیده‌ای هم هست و برخورد با آن کار راحتی نیست.


وی اضافه کرد: برای مقابله با این پدیده باید کارهای اطلاعاتی دقیقی صورت بگیرد. شناسایی آدم‌هایی که با چند واسطه تحت تأثیر عوامل نفوذی قرار می‌گیرند کار است که دقت فراوان نیاز دارد. چرا که نفوذ همواره مستقیم و عینی نیست و گاهی با چند واسطه اتفاق می‌افتد و مهمترین مصداق ان هم در صحبت‌های رهبر معظم انقلاب با عنوان «تغییر در نظام محاسباتی مسئولان» به آن اشاره شد.


این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: مقابله با نفوذ کاری است که باید در وزارت اطلاعات برایش طراحی‌های جدی صورت گیرد و کسانی که در جایگاه‌های حساس قرار دارند و تصمیم‌هایشان برای کشور سرنوشت ساز است تا یک شعاعی آنها را زیر نظر داشته باشند و مراقبت کنند که مجاری مشورتی آنها به چه کسانی وصل می‌شود و مراقبت بسیار ویژه‌ و جدی‌ای را انجام دهند.


به گزارش آنا، رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر وزیر و مسئولان وزارت اطلاعات، با اشاره به ابعاد گوناگون جنگ اطلاعاتی جبهه وسیع دشمنان با نظام اسلامی، گفتند: یکی از محورهای مهم و اصلی این جنگ، «نفوذ و تأثیرگذاری بر نظام محاسباتی مسئولان» و «تغییر باورهای مردم» است که در این جنگ، علاوه بر دفاع و بستن نفوذگاه‌ها، باید تهاجم نیز انجام و از هرگونه غفلت و ساده اندیشی جداً پرهیز شود.


ایشان به جنگ بزرگ و پیچیده جبهه مقابل با نظام جمهوری اسلامی اشاره کردند و افزودند: ما در میانه یک میدان بزرگ جنگ قرار داریم که یک طرف آن، نظام جمهوری اسلامی و طرف دیگر آن، جبهه وسیع و قدرتمندی از دشمنان است.


حضرت آیت الله خامنه ای، سرویس‌های جاسوسی طرف مقابل را محور اصلی این رویارویی دانستند و گفتند: دستگاه‌های اطلاعاتی جبهه مقابل که به‌رغم همه امکانات خود، تا بحال نتوانسته اند هیچ غلط مهمی انجام دهند. البته اگر در این جنگ دچار غفلت شویم مغلوب خواهیم شد و اگر دچار ساده اندیشی شویم ضربه خواهیم خورد.


حضرت آیت الله خامنه ای سپس با اشاره به ابعاد این جنگ پیچیده اطلاعاتی، گفتند: در این جنگ، شیوه ها و روش های مختلفی در دستور کار است، از «نفوذ و سرقت اطلاعات» و «تغییر محاسبات تصمیم گیران» و «تغییر باورهای مردم» تا «ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی» و «ایجاد آشفتگی های امنیتی».


ایشان با اشاره به مسائل اخیر در بازار ارز، افزودند: هنگامی که در این مسائل دقت بیشتری می‌شود، رد پای بیگانه و دستگاه‌های اطلاعاتی آنها مشهود است.


حضرت آیت الله خامنه ای برنامه ریزی بلندمدت با پیش بینی رویدادهای آینده، و تحلیل و بررسی دقیق اطلاعات را یکی از راه‌های مقابله مجموعه اطلاعاتی کشور با طراحی جبهه مقابل برشمردند.


ایشان یکی دیگر از راههای مقابله با تهاجم جبهه مقابل را جدی گرفتن موضوع نفوذ دانستند و افزودند: فردی که می خواهد در نظام جمهوری اسلامی، امانت‌دار کشور و مردم باشد باید صلاحیت داشته باشد لذا کوچک‌ترین تردید درباره صلاحیت افراد باید منعکس شود و دستگاه‌ها نیز موظف به عمل براساس نظر وزارت اطلاعات هستند. رهبر انقلاب اسلامی همچنین دستگاه‌های اطلاعاتی کشور را به همکاری، هم‌افزایی و رقابت حرفه ای توصیه کردند.



انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت اطلاعات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته