دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اجرای طرح «رمضان، بهار قرآن» با محوریت تفسیر سوره حدید در واحدهای دانشگاهی/7/ + تصاویر

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، طرح «رمضان، بهار قرآن» با محوریت تفسیر سوره حدید در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دانشگاهیان اعم از استادان، دانشجویان و کارکنان در حال اجرا و برگزاری است.
کد خبر : 27497

برگزاری چهارمین دوره طرح «رمضان بهار قرآن» در واحد عجب‌شیر


چهارمین دوره آموزشی طرح «رمضان بهار قرآن» ویژه اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب شیر برگزار شد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب‌شیر گفت:‌ در این دوره که با هدف آشنایی کارکنان واحد با معانی و مفاهیم قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان پس از اقامه نماز ظهر و عصر در نمازخانه دانشگاه برگزار شد، حجت‌الاسلام احمد زمانی به تفسیر و تبیین آیات سوره مبارکه حدید پرداخت.


دکتر جمال بیگی افزود: سوره حدید از سوره‌های مدنی و پنجاه و هفتمین سوره قرآن کریم که دارای 29 آیه است که خداوند متعال در این آیات به تشویق مؤمنان به انفاق در راه خدا و همچنین بیان معارفی مرتبط با توحید، نبوت و معاد می‌پردازد.


سرپرست واحد عجب شیر افزود: این طرح از طرف کانون قرآن و عترت و دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی دانشگاه و به منظور ارتقای سطح معرفت و دانش اعضای هیئت علمی و کارکنان در حوزه فرهنگ و معارف آسمانی قرآن و به مدت 16 ساعت معادل یک واحد درسی برگزار شد.


اجرای کارگاه آموزشی رمضان بهار قرآن در واحد اردستان


به منظور ارتقاء سطح علمی و فرهنگی استادان و کارکنان واحد اردستان در ماه میهمانی خداوند کارگاه آموزشی ضمن خدمت 16 ساعته تفسیر سوره حدید در فضایی آکنده از معنویات با تمهیدات دفتر فرهنگ اسلامی و تدریس حجت‌الاسلام دهشیری امام جمعه شهر اردستان در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.


برآیندکلی از تفسیر و توضیح سوره مبارکه حدید تاثیر شگرف آموزه‌های دینی و معارف اسلامی بر مقاطع زندگی فراروی انسان و شگرد فائق آمدن وی بر فراز و نشیب‌های دنیا و امواج متلاطم نفسانیات و کسب مدارج کمال و صعود به حریم انوار الهی است.


کارگاه آموزشی تفسیر سوره حدید در دانشگاه آزاد اسلامی ابهر



به همت دفتر فرهنگ اسلامی و کانون قرآن و عترت واحد کارگاه آموزشی تفسیر سوره حدید در ایام ماه مبارک رمضان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در حال برگزاری است.


این کارگاه که همزمان با ماه نزول قرآن ماه رحمت و مغفرت است، با عنوان چهارمین دوره طرح قرآنی (رمضان بهار قرآن) با محوریت تفسیر سوره مبارکه حدید ویژه استادان و کارکنان واحد در سالن اجتماعات مرحوم استاد بلاغت نیا همه روزه از سوی حجت‌الاسلام گروسی رئیس دفتر نهاد رهبری در واحد ابهر برگزار می‌شود.


در این دوره که از تاریخ 30 خرداد تا 24 تیر ادامه دارد، چند جلسه اخلاقی نیز از سوی حجت‌الاسلام آقایان رحیمی و حسینی ائمه جمعه شهرستانهای ابهر و خرمدره برگزار شده است.


برگزاری محفل انس با قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب


برگزاری محفل انس با قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب با حضور خلیل سزیده سرپرست دانشگاه و روحانیت معزز و استادان و کارکنان در نمازخانه دانشگاه برگزار شد.


در ایام ماه مبارک و برفیض رمضان سرپرست، معاونان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به تلاوت آیات کلام الله مجید پرداختند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب گفت: تدبیر در قرآن باید سرلوحه کار دانشگاهیان قرار گیرد تا الگوی مناسبی برای جامعه شکل بگیرد البته عمل به قرآن باید در تمامی جوانب و وجهه‌های قرآنی ظهور و بروز پیدا کند.


خلیل سزیده افزود: این محفل نورانی از جمله برنامه‌های ثابت فرهنگی این واحد دانشگاهی در ماه مبارک رمضان است و هدف از برگزاری آن ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر و تعمل در آیات وحی است.


وی با توجه به برگزاری چهارمین دوره طرح قرآنی «رمضان بهار قرآن» گفت: این طرح شامل تفسیر، ترجمه و حفظ سوره مبارکه حدید ویژه کارکنان و استادان در واحد میناب است که اکنون در حال برگزاری است و تا پایان این ماه ادامه دارد.


برگزاری مسابقه کتبی تفسیر سوره حدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور


به گزارش آنا، مسابقه کتبی چهارمین دوره طرح فرهنگی « رمضان، بهار قرآن» تفسیر سوره مبارکه حدید ویژه ماه مبارک رمضان با شرکت 40 نفر از کارکنان و اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور، هدف از برگزاری این مسابقات را محور قرار دادن قرآن و عترت در تمامی ابعاد زندگی، رسیدن به کمال و سعادت انسان عنوان کرد.


دکتر صدرالدین متولی، یکی از مهمترین مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها را ترویج فرهنگ قرآنی دانست و یادآور شد: قرآن کریم و اهل بیت(ع) بهترین راهنما و هدایتگر بشریت هستند.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد نور در این رابطه بیان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و کارگاه های آموزشی در ماه مبارک رمضان راهکاری مناسب برای ارتقای سطح علمی، معنوی و فرهنگی کارکنان و استادان است.


حجت الاسلام حلیمی گفت: مسابقه کتبی تفسیر سوره حدید از سوی دفتر فرهنگ اسلامی و بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی نور برگزار شد.


تجلیل از برگزیدگان قرآنی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم


در ادامه طرح "رمضان، بهار قرآن" جلسه تجلیل از برگزیدگان قرآنی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم به همت معاونت فرهنگی اجتماعی واحد قم برگزار شد.


در این محفل که با حضور دکتر محمدسالار کسرایی سرپرست دانشگاه و حجت‌الاسلام رحیمیان رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونان و مسئولان در سالن حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد به نفرات برگزیده و فعال قرآنی از بین اساتید و کارکنان لوح تقدیر و هدایایی تقدیم شد.


کسرایی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با بیان اینکه در جامعه امروز خلأها و آسیب‌های زیادی مشاهده می‌شود که درمان آنها با عمل به دستورات قرآن کریم میسر می‌شود، خاطرنشان کرد: درمان دردهای فرهنگی ما انس و الفت بیشتر با قرآن و معرفی چهره‌های قرآنی به جامعه است تا دیگران از آنها الگوگیری کنند.


کسرایی با بیان اینکه اهداف برگزاری این جلسه شناسایی و تقویت روحیه نوآوری بین اساتید و کارکنان فعال و استفاده از تفکرات برترقرآنی در ترسیم نقشه راه فرهنگی دانشگاه است، افزود: در این جلسه که با حضور اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان قم، نخبگان و فرهیختگان قرآنی برگزار شد از 14 نفر که شامل استاد و کارمند فعال در عرصه قرآنی و فرهنگی از جمله در مسابقات کتبی و شفاهی، ترتیل، روخوانی، حفظ قرآن، نهج البلاغه و عرصه های پژوهشی، هنری، تبلیغ و ترویج قرآن و مدیریت قرآنی تجلیل شد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم افزود: کارکنان و اساتید فعال قرآنی با فعالیت در عرصه‌های قرآنی نشان دادند که توانایی خلق آثار ماندگار و شاخص را دارند، بنابراین باید از آنان به نحو شایسته قدردانی شود تا الگویی برای نسل‌های جدید و سایرین باشند.


برگزاری چهارمین طرح "رمضان بهار قرآن" در واحد بجنورد


به گزارش خبرنگار آنا، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، چهارمین طرح «رمضان، بهار قرآن» با محوریت تفسیر سوره حدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد همزمان با سراسر کشور با حضور کارکنان و اساتید در حال برگزاری است.


این طرح از طرف کانون قرآن و عترت و دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی دانشگاه و به منظور ارتقای سطح معرفت و دانش فرهنگ قرآنی اعضای هیئت علمی و کارکنان همزمان با سراسر کشور به مدت 16 ساعت معادل یک واحد درسی بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد امام رضا(ع) واحد تشکیل می‌شود.


کارگاه آموزشی تفسیر سوره مبارکه حدید بر اساس تفسیر المیزان، نمونه و مجمع البیان و از سوی حجت‌الاسلام حسین یوسفی‌فر رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی تدریس می‌شود.


آزمون پایان چهارمین دوره طرح "رمضان بهار قرآن" به صورت حضوری برگزار خواهد شد و از مزایای این طرح برای شرکت کنندگان، صدور گواهی از سوی دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی دانشگاه و اهدای جوایز به 3 نفر از برگزیدگان برتر و اعطای لوح تقدیر است.


منبع تفسیر سوره حدید از کتاب تفسیر نور، نوشته حجت الاسلام محسن قرائتی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته