دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1397 - 10:14
رئیس‌جمهور فرانسه:

جایگزینی برای برجام وجود ندارد

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت طرحی برای جایگزین کردن برجام در دست ندارد و آمریکا باید تا زمانی که گزینه بهتری وجود نداشته باشد، در توافق باقی بماند.
کد خبر : 274929

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، امانوئل ماکرون شب گذشته (شنبه) پیش از سفر رسی و سه روزه‌اش به واشنگتن در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز گفت: «آمریکا، فرانسه و دیگر متحدان باید نقش مهمی در بازسازی سوریه بعد از شکست گروه تروریستی داعش ایفا کنند.»


پیشتر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خبر داده بود قصد دارد نیروهای آمریکایی را در کمترین زمان ممکن از سوریه خارج کند. باوجود این، ماکرون هشدار داد در صورت خروج نیروهای آمریکایی ایران که متحد بشار اسد است، سوریه را در کنترل خود می‌گیرد.


یکی از مسئولان دولت آمریکا روز جمعه گفته بود ماکرون و ترامپ روز سه‌شنبه در کاخ سفید درباره برجام تبادل مظر می‌کنند. وی افزود: «دو طرف همچنین درباره حمله هوایی مشترک به سوریه که چندی پیش انجام شد گفت‌وگو خواهند کرد.»


ماکرون در این مصاحبه تاکید کرد طرح جایگزینی برای برجام وجود ندارد و این توافق می‌تواند چارچوب کلی رایزنی‌ها را با کره‌شمالی شکل دهد.


رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: «من می‌خواهم توافق هسته‌ای با ایران را با مطرح کردن موضوع موشک‌های بالستیک و گفت‌وگو در زمینه مقابله با نفوذ ایران در منطقه ارتقاء دهم.»


ترامپ پیشتر برجام را بدترین توافق خوانده بود و قرار است 12 می (22 اردیبهشت) تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را که به مثابه نقض توافق هسته‌ای است اعمال کند. او مدت‌ها است که برای همراه کردن متحدان اروپایی خود برای خروج از برجام تلاش می‌کند.


به گزارش آنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، گفته است ایران توافق جانبی بر برجام میان کشورهای اروپایی و آمریکا که اروپایی‌ها هدف آن را حفظ این توافق هسته‌ای در برابر تهدیدهای دونالد ترامپ می‌دانند نخواهد پذیرفت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته