دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1397 - 09:19

آغاز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام در ونزوئلا

یکشنبه شب (به وقت محلی) تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا که قرار است پیش از موعد خود و در 20 می (30 اردیبهشت) برگزار شود، آغاز شد.
کد خبر : 274890

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری فرانسه، انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا در حالی پیش از موعد برگزار می‌شود که مخالفان این کشور و بخش عمده‌ای از مجامع جهانی نسبت به آن انتقاد کرده‌اند.


نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری 55 ساله ونزوئلا در تلاش برای بقا در قدرت برای دومین‌بار متوالی است و در این راستا وعده داده تا این کشور نفت‌خیز را که با بحران سیاسی و اقتصادی مواجه شده است، نجات دهد.


در این دوره از انتخابات هنری فالکون که از مخالفان حکومت هوگو چاوز به‌شمار می‌رود و چهار نامزد دیگر که تقریبا ناشناس هستند، با مادورو رقابت می‌کنند و کسی که در این انتخابات پیروز شود تا سال 2025 رئیس‌جمهوری ونزوئلا خواهد بود.


مادورو که از حمایت ارتش برخوردار است، در هفته‌های اخیر کمک‌های غذایی به محله‌های فقیرنشین را افزایش داده است و تلاش می‌کند با این حربه بر رقبایش پیروز شود. از سوی دیگر مخالفان او باوجود گذشت چهار ماه از اعتراضاتی که در بهار سال جاری آغاز شده است، از جایگاه مردمی برخوردار نیستند و تلاش می‌کنند تا با فضاسازی برکناری مادورو را مطالبه کنند.


کاراکاس در زمانی تصمیم به برگزاری انتخابات پیش از موعد گرفته است که اتحادیه اروپا، آمریکا و چند کشور آمریکای لاتین نسبت به این موضوع معترضند و معتقدند انتخابات باید در موعد مقرر خود، یعنی دسامبر (آذر) برگزار شود. این کشورها همچنین ونزوئلا را به برگزاری انتخاباتی غیر شفاف و آزاد متهم کرده‌اند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته