دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

درخواست یک مقام کارگری برای انتشار فهرست مشاغل موقت

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با تاکید بر اینکه بر اساس ماده 7 قانون کار وزرات کار موظف به ارائه فهرست مشاغل در کارگاه‌های موقت و غیرمستمر به هیات وزیران است، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید هر چه سریع‌تر فهرست این مشاغل را برای تصویب به هیات وزیران بدهد.
کد خبر : 27481

هادی ابوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه تنها در ماده 7 قانون کار به قراردادهای کاری موقت اشاره شده است، افزود: متاسفانه اجرای ماده 7 قانون کار از ابتدا به علت شرایط اقتصادی و سپس تحریم‌ها دائما به زمان دیگری موکول شده و امروز 25 سال از این فرصت‌ها گذشته است، اما جامعه کارگری و کارگران به دنبال اجرای این ماده و تبصره یک آن هستند.


وی با بیان اینکه در ماده 10 و 11 قانون کار به فرمت قراردادهای کاری اشاره شده است، تصریح کرد: در ماده 10 قانون کار علاوه بر نوع کار به وظیفه کارگر، حقوق آن، محل انجام کار و تاریخ قرارداد اشاره شده است، اما کارفرمایان تنها از تاریخ انقضای قرارداد بهره‌برداری می‌کنند؛ در حالی که در این ماده از قانون کار بر تاریخ قرارداد و نه انقضای آن تاکید شده است.


ابوی با تاکید بر اینکه تصویب قانون کار در سال 69 با فراز و نشیب‌های بسیاری در مجمع تشخیص مصلحت نظام همراه بود، اظهار کرد: بر اساس ماده 10 قانون کار مدت قرارداد در کارهای معین مانند گودبرداری و راه‌سازی 6 ماه یا تا زمان پایان کار تعیین می‌شود، اما تاریخ انقضا در آن لحاظ نشده است.


دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری خاطرنشان کرد: در مواد 10، 7 و تبصره یک قانون کار به بحث‌های حمایتی از کارگر اشاره شده است، اما متاسفانه همین مواد از قانون کار اجرایی نمی‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته