دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1394 - 11:03
رئیس سازمان بهزیستی کشور:

توسعه پیشگیری از معلولیت‌ها رویکرد بهزیستی در تدوین برنامه ششم است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت : یکی از رویکردهای مهم بهزیستی در برنامه ششم توسعه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌هاست.
کد خبر : 27474

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، انوشیروان محسنی بندپی شامگاه جمعه همزمان با نخستین روز از هفته بهزیستی در سفر به شهرکرد در ضیافت افطار خانواده بهزیستی استان افزود: پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در سه مرحله آگاه سازی، غربالگری و مداخله از رویکردهای مهم بهزیستی کشور است.
وی گفت: این سازمان در برنامه ششم توسعه، برنامه‌های خود را بر روی شش بند، ارتقاء رفاه اجتماعی و بهزیستی جامعه، الزام قانونی به پیوست سلامت اجتماعی، پیشگیری از بروز آسیب اجتماعی در گروه‌های آسیب پذیر، ارتقاء کمی و کیفی خدمات، گسترش مشارکت‌های مردمی و خیرین و مستندسازی فرآیندها برای الگوسازی برای آیندگان تدوین می‌کند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور، افراد تحت پوشش بهزیستی را پنج میلیون و هشت هزار نفر عنوان کرد و گفت: امسال برنامه‌های مختلفی با هماهنگی و همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در قالب برنامه‌های راهبردی با اولویت پیشگیری از بروز و شیوع آسیب اجتماعی و معلولیت‌ها، نظیر پیشگیری و غربالگری شنوایی سنجی و توسعه مراکز ژنتیک و غربالگری در دست اجراست که توسعه این برنامه‌ها در برنامه ششم توسعه نیز الزامی است.
محسنی بندپی افزود: برنامه رشد و تکامل همه جانبه کودکان در دستور کار این سازمان قرار دارد.
وی گفت: در این برنامه باید از دوران ابتدایی نسبت به رشد و آموزش و سطح سلامت ، تغذیه و اشتغال و مسکن کودکان یک نگاه همه جانبه‌ای وجود داشته باشد.
وی، در ادامه از تصویب طرح بازنگری برنامه جامع حمایت از معلولان توسط هیات دولت خبر داد و گفت: مقرر شد این طرح در قالب 10بند و 26 ماده در قالب یک لایحه با امضاء وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی و رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در این طرح مابقی مواردی که احتیاج به قانون نداشت، نیز در دستور کار هیات وزیران قرار گرفته تا پس از تصویب، برای اجرا به دستگاههای اجرای ابلاغ شود.
محسنی بندپی اظهار کرد: با اجرایی شدن این طرح، ایران یکی از کشورهای پیشرو در زمینه رفع مشکلات معلولان و فرآیند حضور آنان در مجامع عمومی، معیشت و اشتغال و بحث حمایت بیمه ای در بیمه پایه و تکمیلی، مناسب سازی معابر خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته