دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1397 - 10:50
محمد طلایی خبر داد؛

تیم ملی در حال تکمیل پوست‌اندازی

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: از سال گذشته شاهد پوست اندازی در تیم ملی بودیم و این روند در حال تکامل است.
کد خبر : 274421

محمد طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره پایان مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی آزاد گفت: «هدف اصلی غربال کردن تمامی اوزان آزاد است تا در هر وزن برترین ها بتوانند به دور نهایی انتخابی راه پیدا کنند و در آنجا برترین‌ها شناخته شوند. ما به دنبال کیفیت بالاتر در تیم ملی کشتی آزاد هستیم و باید کلاس مسابقات در سطحی عالی‌تر باشد تا بتوان بهترین‌ها را تحویل تیم ملی داد تا در آنجا بتوانیم نتایجی در خور کشتی ایران در میادین مختلف کسب کنیم.»


وی درباره اینکه غایبان انتخابی تیم ملی اظهار داشت: «غایب خاصی در انتخابی نداشتیم و آنهایی که باید حضور پیدا می‌کردند در انتخابی بودند. ضمن اینکه افراد بزرگی در شورای فنی هستند که اگر کشتی‌گیری غیبت کرده باشد، در مورد موجه یا غیر موجه بودن آن تصمیم‌گیری می‌کنند. به طور معمول آنهایی که در انتخابی‌ها غیبت بی دلیل داشته‌اند، اتوماتیک از انتخابی مرحله بعدی تیم ملی حذف می‌شوند.»


مربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد اینکه پوست اندازی در تیم ملی را تا چه اندازه مفید می داند، بیان کرد: «از سال گذشته شاهد پوست اندازی در تیم ملی بودیم و این روند در حال تکامل است. در تمام دنیا هم تغییر نسل و حضور کشتی‌گیران جدید اتفاقی کاملا عادی است. کشتی‌گیرانی نظیر یونس امامی، احمد بذری، کامران قاسم‌پور، رضا اطری و مجتبی گلیج چندین سال است که در تیم‌های ملی از نوجوانان تا امید و حتی بزرگسالان حضور داشته‌اند و وقت آن رسیده که دوبنده تیم ملی بزرگسالان را در میادین مهم بر تن کنند.»


وی درباره اینکه وی تحت هر شرایطی حاضر شده در فدراسیون کشتی زیرنظر رسول خادم کار کند، بیان داشت: «من اعتقاد دارم که باید در تیم ملی یکدلی و هماهنگی وجود داشته باشد. این موضوع پیش از المپیک 2008 پکن وجود نداشت. من نزدیک به 9 ماه در تیم ملی حضور داشتم اما در آستانه اعزام به بازی های المپیک به من اعلام شد که شما باید به عنوان همراه و نه مربی در کنار تیم باشم. من قبول داشتم که به عنوان همراه با تیم به مسابقات بروم ولی دیدم رفاقت در تیم وجود ندارد.»


طلایی خاطرنشان کرد: «الان من با رسول خادم احساس رفاقت می‌کنم و رابطه دو نفره ما بسیار عالی است. رسول خادم 6 سال بالای سر تیم ملی آزاد بوده و به صورت مستقیم با ملی‌پوشان کشتی کار کرده است. 6 سال عمر ورزشی با یک المپیک و نیم مطابقت می‌کند و تجربه بالای یک مربی را به همراه دارد. خادم از لحاظ تاکتیکی قابلیت‌های ملی‌پوشان را می‌شناسد و حتی کادری که با او کار می‌کنند را به طور کامل روی آنها شناخت دارد. مهم‌ترین نکته این است که برای تمامی رقابت‌ها او می‌تواند با مشورتی که با دیگر مربیان انجام می‌دهد برترین‌‌ها را انتخاب و راهی مسابقات کند.»


مربی تیم ملی کشتی درباره اینکه ملی‌پوشان آزاد تا چه اندازه می‌توانند در بازی های آسیایی جاکارتا با کسب مدال‌های طلا جایگاه کاروان ورزشی ایران را بالاتر ببرند، تاکید کرد:‌ «به رغم آنکه برخی تصور می‌کنند در نبود روسیه، آمریکا، ترکیه و آذربایجان، رسیدن به مدال‌های طلا برای نفرات ایران آسان است ولی باید بدانیم ازبکستان تمام قد در تلاش است تا مدال‌ها را تصاحب کند و در همین مسابقات اخیر قهرمانی آسیا شاهد بودیم که آنها با نفوذ در داوری اسب‌شان را برای مدال‌های طلا زین کرده بودند. قزاقستان، ژاپن، کره جنوبی و مغولستان هم از رقبای جدی ما در آسیا هستند. با این حال برنامه آماده سازی ما به گونه‌ای است که با اتکا به غیرت ایرانی کشتی‌گیران‌مان صاحب بیشترین مدال طلا شویم.»


طلایی درباره اینکه آزادکاران ایران می‌توانند شرایطی را پیدا کنند که در بازی‌های المپیک 2020 توکیو نیز با ارزش‌ترین مدال‌ها را به چنگ آورند، بیان کرد: «با این جوانان لایقی که داریم هیچ موفقیتی دور از دسترس نیست. نفراتی که از نوجوانان امروز به بزرگسالان رسیده‌اند و حتی آنهایی که در جوانان و امیدها هستند با این باور تمرین می‌کنند و کشتی می‌گیرند که بتوانند حماسه‌ای را بر ای ورزش ایران خلق کنند. قطعا اگر خدا بخواهد کشتی‌گیران ایران در توکیو پرچم ایران را بارها به اهتزاز درخواهند آورد و به مدال‌های طلای زیادی دست پیدا می‌کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته