دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1397 - 11:23

پیگرد قانونی «پرویز مشرف» در آستانه بازگشت به پاکستان آغاز شد

رئیس جمهور سابق پاکستان در حالی از نزدیک شدن زمان بازگشت خود به این کشور خبر داده بود که سازمان بازرسی پاکستان از بررسی پرونده فساد اقتصادی او خبر داد.
کد خبر : 274319

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از اکسپرس نیوز، «جاوید اقبال» رئیس سازمان بازرسی پاکستان در آستانه بازگشت پرویز مشرف رئیس جمهور سابق این کشور اعلام کرد: اتهام فساد اقتصادی علیه مشرف کاملا جدی است و او باید در دادگاه پاسخ‌گوی موارد موجود باشد.


وی تصریح کرد: وجود اتهامات حل نشده را مانند نفرینی می‌دانم که همراه شخص باقی خواهد ماند تا زمانی که او بتواند این اتهامات را به صورت شفاف و مستند پاسخ دهد.


جاوید اقبال بیان کرد: اموالی که پرویز مشرف دارد بسیار بیشتر از مقدار درآمد قانونی او است و یکی از اتهاماتی که علیه او وجود دارد شیوه به دست آوردن این اموال است.


رئیس سازمان بازرسی پاکستان استفاده نامشروع از قدرت را یکی دیگر از اتهامات موجود علیه رئیس جمهور سابق پاکستان دانست که به آن رسیدگی خواهد شد.


بسیاری از سیاستمداران پاکستانی در طول دوران مسئولیت خود دست به فساد اقتصادی و اداری زده‌اند ولی در طول سال‌های گذشته به پرونده‌های آنان رسیدگی نشده است.


از زمانی که «جاوید اقبال» ریاست سازمان بازرسی پاکستان و همچنین «ثاقب نثار» ریاست دادگاه عالی این کشور را به دست گرفته‌اند، پیگیری جدی علیه بسیاری از سیاستمداران مطرح پاکستان از جمله نواز شریف و پرویز مشرف شدت گرفته است.


پرویز مشرف فرمانده ارتش پاکستان بود و در یک کودتا موفق شد نواز شریف را از قدرت عزل کرده و خود بر مسند حکومت در پاکستان بنشیند.


وی که در پرونده ترور بی‌نظیر بوتو هنوز نتوانسته بی‌گناهی خود را اثبات کند برای دورماندن از گزند انتقام جویی نواز شریف در امارات زندگی می‌کند .


در آستانه انتخابات پاکستان مشرف تصمیم گرفته است به این کشور بازگشته و فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته