دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور وزیر اقتصاد صورت گرفت؛

افتتاح و کلنگ زنی 1300 میلیارد تومان پروژه در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

1300 میلیارد تومان پروژه در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در ادامه سفر وزیر اقتصاد به استان کرمان، افتتاح و کلنگ زنی شد.
کد خبر : 274187

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، مسعود کرباسیان در این مراسم با بیان اینکه از زمانی که مناطق ویژه اقتصادی زیر مجموعه وزارت اقتصاد قرار گرفته اتفاقات خوبی در حال انجام است و شاهد سرمایه‌گذار خارجی در این مناطق هستیم، اظهارداشت: طرح اجرایی فروکروم از خام‌فروشی جلوگیری کرده که بسیار ارزشمند است.


وی افزود: سرمایه‌گذار خارجی امروز به کشور ما اعتماد کرده و کشور ما امروز نیروی انسانی خوب و متخصصی دارد. کلنگ زنی کارخانه تجهیزات پزشکی با سرمایه گذاری یک میلیون یورو از سوی سرمایه گذار آلمانی یکی از این پروژه هاست که در فاز اول برای 100 نفر شغل ایجاد می کند. کل سرمایه گذاری این پروژه ۲۰ میلیون یورو است و در صورت حمایت، تا ۵ سال آینده برای ۱۵۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.


همچنین با حضور وزیر اقتصاد کارخانه۶۰ هزارتنی فروکروم رفسنجان افتتاح شد. بر اساس این گزارش، کلنگ کارخانه ۶۰ هزار تنی پُرکربن و کم کربن با سرمایه ۶۰ میلیون دلار به زمین زده شد. همچنین پروژه خطوط انتقال و پست برق 230.33 کیلوولت فروکروم رفسنجان بهره برداری شد.


به علاوه شهرک سرمایه گذاری چین در ایران نیز کلنگ زنی شد که در فاز اول این پروژه با سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری، دیتا سنتر در زمینی به وسعت 500 هکتار نصب خواهد شد. قرار است در فاز اول 10 هزار سرور در این شهرک نصب و تعبیه شود که با راه اندازی کامل، این مرکز به بزرگ ترین مرکز دیتاسنتر در دنیا تبدیل خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته