دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرماندار تهران بزرگ با حضور در پردیس چارسو:

حل معضلات اجتماعی با ابزار سینما امکان پذیر است

عیسی فرهادی، فرماندار تهران بزرگ پس از بازدید از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر عنوان کرد که بسیاری از معضلات اجتماعی از طریق امور فرهنگی حل می شوند.
کد خبر : 274099

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، عیسی فرهادی؛ فرماندار تهران بزرگ عصر پنجشنبه 30 فروردین ضمن بازدید از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره این رویداد فرهنگی بیانکرد: سینما هنری است که می تواند به بیان داشته های یک کشور به بهترین وجه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بپردازد به همین دلیل هرچه بیشتر در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم در جهت ارتقای فرهنگی کشور قدم برداشته‌ایم.


وی افزود: از آنجا که جشنواره جهانی فیلم فجر یک رویداد جهانی است ما می‌توانیم از طریق این رویداد به نمایش توانمندی‌های کشورمان به مهمانان خارجی که در اینجا حضور دارند، بپردازیم.


فرماندار تهرن بزرگ با اشاره به اینکه در هفته های پیش رو سه رویداد فرهنگی جهانی بسیار بزرگ در تهران برگزار می شود که شامل سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، مسابقات جهانی قرآن و نمایشگاه کتاب تهران است، بیان کرد: با توجه به اینکه هر سه رویداد از جنس فرهنگی هستند، می توانیم از طریق آنها توانمندی‌هایایران را به نمایش بگذاریم.


فرهادی اضافه کرد: اگر سایر کشورها ۱۳۰ سال تاریخ سینما دارند ما سابقه داشتن ۱۲۰ سال سینما را داریم. امروز هم در داخل و خارج از کشور هنرمندان بسیار زیادی داریم که به ارتقای فرهنگی کشور کمک می کنند.


فرماندار تهران بزرگ ابراز امیدواری کرد که در جهت کیفی کردن جشنواره جهانی فیلم فجر و به نمایش گذاشتن فیلم های خوب و ارزشی تلاش کنیم.


وی افزود: شنیده ام در جشنواره امسال بسیاری از افراد از جاهای مختلف جهان خواهان حضور در این رویدادبوده اند که این امر نشان می دهد استقبال خوبی از این کار فرهنگی شده است.


فرهادی توضیح داد: ایران همیشه نماد صلح، دوستی و محبت بوده پس باید این نمادها را در جشنواره به نمایشبگذاریم و بگوییم ایران جنگ طلب نیست و در هر جنگی که حضور داشته تنها از خود دفاع کرده است.


وی در پایان گفت: با بحث های فرهنگی می شود گره خیلی از معضلات اجتماعی را باز کرد برای مثال مسایلی مانند طلاق، تربیت فرزندان، رعایت قانون، آسیب های اجتماعی و ... در قالب بحث های فرهنگی قابل طرح هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب