دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1397 - 14:34
امام جمعه کاشمر:

کارنامه دانشگاه آزاد اسلامی مثبت و رو به رشد است

امام جمعه کاشمر گفت: کارنامه دانشگاه آزاد اسلامی مثبت و رو به رشد است.
کد خبر : 274063

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‏‌الاسلام سید کاظم طباطبایی در دیدار با رئیس و اعضای هیأت رئیسه واحد کاشمر گفت: «از نزدیک با کارکرد و خدمات دانشگاه آزاد اسلامی در کاشمر و کشور آشنا هستم. انصافاً این دانشگاه در گذر زمان علیرغم تمام فراز و نشیب‏‌هایی که داشت، حرکتی رو به رشد داشته است. دانشگاه آزاد را باید دانشگاهی موفق دانست که با وجود تنش‏‌ها و هجمه‌‏ها توانست کارنامه درخشانی در تولید علم و تربیت دانشجو ارائه کند.»


امام جمعه کاشمر با تشکر از کارکنان خدوم و استادان فعال این دانشگاه بابت خدماتشان در گذر زمان به این دانشگاه و به تبع آن به ایران اسلامی، اظهار کرد: «بنده خود در نقاط مختلف کشور شاهد مراحل رشد دانشگاه آزاد اسلامی بودم. خیلی‏‌ها فکر می‏‌کردند این دانشگاه فرجامی نخواهد داشت، ولی کم کم متوجه شدیم این دانشگاه با رشد مناسب باعث پیشرفت نقاط مختلف کشور هم می‌‏شود.»


وی که حدود دوازده سال به عنوان رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد کاشمر در دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد فعالیت می‌‏کرد با بیان خاطراتی از دستاوردهای دانشگاه در کاشمر و کشور، افزود: «دانشگاه آزاد در کشور و برخی از نقاط جهان با طرح و برنامه همچنان در حال رشد و بالندگی است. دانشگاه آزاد اسلامی در گذشته توانست امکان تحصیل را در نقاط مختلف فراهم کند. در حال حاضر هم شاهد همت دانشگاه در گسترش تحصیلات تکمیلی در مقاطع عالی هستیم که جای قدردانی دارد.»


محمد جعفری رئیس واحد کاشمر نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در 28 سال گذشته ارائه کرد و گفت: «خوشحالیم فردی از خانواده بزرگ این دانشگاه در سنگر نماز جمعه مشغول به خدمت است. شما خود به خوبی با واحد کاشمر آشنا هستید و سال‌ها آن را در مسیر رشد و پیشرفت یاری کردید و نقش موثر و مثبتی در بالندگی آن داشتید.»


جعفری با تشکر از امام جمعه بابت توجه به مقوله وقف علمی، بیان کرد: «به عنوان سومین واحد دانشگاهی استان موفق به اخذ مجوز مرکز رشد شدیم. این مرکز توجه به ایده‌ها را در دستور کار خود دارد. به همین دلیل 800 مترمربع فضای مناسب را در اختیار ده هسته فن‌آور قرار خواهیم داد و از آنان حمایت خواهیم کرد تا ایده خود را نمونه‌‏سازی و در نهایت در صورت امکان در قالب شرکت دانش بنیان تجاری‏‌سازی کنند؛ نیک‌‏اندیشان و واقفان کاشمر در این راه می‏‌توانند حامی ما باشند.»


عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی وجود این مرکز را گامی مؤثر در حمایت از کالای ایرانی و تلاشی در راه اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: «این مرکز را به زودی افتتاح خواهیم کرد. این افتتاح مقارن با آغاز بیست و نهمین سال فعالیت این دانشگاه در کاشمر خواهد بود. امیدواریم ارکان مدیریتی شهرستان از آن حمایت کرده و ما را در ارتقای کمی و کیفی آن یاری کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته