دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1397 - 12:34
ادعای روزنامه الجمهوریه؛

رژیم صهیونیستی در تدارک حمله به یک پایگاه ایرانی

یک روزنامه لبنانی به‌نقل از منبعی آگاه گزارش داد نتیجه حمله به فرودگاه T4 برای رژیم صهیونیستی راضی‌کننده نبوده و این رژیم دنبال حمله به پایگاه ایرانی دیگری است.
کد خبر : 274022

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه الجمهوری چاپ لبنان در گزارشی نوشت: «منابعی نزدیک به حزب‌الله گفتند ایران عزم خود را برای واکنش به اسرائیل جزم کرده است و سران ایرانی هم گفته‌اند در زمان و مکان مناسب به این موضوع پاسخ خواهند داد.»


این گزارش می‌افزاید: «گرچه زمان و مکان واکنش مشخص نیست، ولی بعید به نظر می‌رسد تا واکنش زمان زیادی باقی مانده باشد و ارزیابی‌ها حاکی از این است که پاسخ در سوریه یا از سوریه است. ایرانی‌ها می‌خواهند پاسخی دردآور به اسرائیل بدهند، همانگونه که ایران قربانیان حمله به T4 را تشییع کرد، اسرائیل هم باید اجساد نظامیانش را تشییع کند.»


الجمهوریه به‌نقل از منبعی سیاسی که نامش فاش نشده است، نوشت: «به نظر می‌آید حمله نظامی علیه سوریه در فرودگاه T4 اسرائیل را راضی نکرده است به همین دلیل مقدمات حمله نظامی به یک پایگاه ایرانی را در پوشش ائتلاف سه‌گانه می‌چیند.»


وی افزود: «باید توجه داشت که حمله به مرکز ایرانی مذکور قرار است در آستانه ماه می (اواسط اردیبهشت) انجام شود، یعنی زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا موضع خود را درباره پرونده هسته‌ای ایران اعلام می‌کند. این بدان معناست که حمله یاد شده به‌دنبال ایجاد اوضاعی جدید برای سوق دادن ترامپ به سمت عملی کردن وعده‌اش یعنی کنار کشیدن از توافق هسته‌ای (برجام) است. همه اینها در زمانی است که توافق هسته‌ای همچنان در میان مقام‌های آمریکایی مورد مناقشه است و پنتاگون چندی قبل اعلام کرد توافق مذکور را به نفع واشنگتن می‌داند.»


این گزارش می‌افزاید: «در صورت وقوع موارد یاد شده و متشنج شدن اوضاع، بحران سوریه وارد مرحله جدیدی می‌شود و همزمان با آن منطقه نیز در تحولات خطرناکی که آغاز آن از صحنه سوریه است، قرار خواهد گرفت. منطقه اکنون بر بشکه باروت قرار دارد و بیم آن می‌رود که آرامش کنونی، آرامش قبل از طوفان باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته