دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1397 - 10:10
انتقاد پیشکسوت پرسپولیس از رفتار‌های سرمربی پرسپولیس؛

برانکو خودخواه شده و خودش را گم کرده‌است

پیشکسوت پرسپولیس گفت: برانکو با قهرمانی‌هایی که در پرسپولیس کسب کرد خودخواه شده و خودش را گم کرده است.
کد خبر : 274008

ضیا عربشاهی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد شکل بازی پرسپولیس در نیم فصل دوم که با فصول گذشته تفاوت زیادی دارد و موقعیت‌های گلزنی کمی روی دروازه حریفان ایجاد می‌کند گفت: «در فصل گذشته در خط هافبک پرسپولیس کمال کامیابی‌نیا به عنوان هافبک دفاعی و مسلمان، امیری و احمدزاده هم به عنوان سه هافبک هجومی که هم قابلیت دوندگی زیاد و همچنین پاس‌های دقیق داشتند در زمین حاضر بودند. در نیم فصل اول امسال هم وقتی پرسپولیس با این ترکیب وارد زمین می‌شد شاهد بودیم که در همه بازی‌ها موقعیت‌های زیادی ایجاد می‌کرد و قهرمانی این فصلش را هم مدیون نیم فصل اول است. اما در نیم فصل دوم برانکو با تغییراتی که در چیدمان ترکیبش ایجاد کرد نفس تیم را گرفت و پرسپولیس دیگر نتوانست بازی‌های درخشانش را ادامه دهد.»


وی ادامه داد: «برانکو به هر دلیلی مسلمان را روی نیمکت گذاشت و بهترین بازیکن پرسپولیس که بهترین پاسور لیگ بود را از گردونه مسابقات خارج کرد. مسلمان در این دو سال اوج فوتبالش را پشت سر گذاشت و تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان ایران شد و جذابیت بازی پرسپولیس مدیون پاس‌های این بازیکن برای مهاجمان بود اما از روزی که مسلمان نیمکت نشین شد بازیکنان دیگر نتوانستند برای مهاجمان فرصت‌های گلزنی زیادی ایجاد کنند و پرسپولیس به لطف خط دفاعی خوبش در بازی‌ها برنده می‌شود.»


عربشاهی با انتقاد از خودخواهی برانکو در چیدمان ترکیب پرسپولیس گفت: «برانکو انسان بسیار خودخواهی است که خودش را گم کرده است. در فصل گذشته رامین رضاییان که یکی از بهترین بازیکنان ایران بود را بیخود و بی‌جهت از تیم اخراج کرد و در این فصل هم همین بلا را سر مسلمان آورد. برانکو باید بداند که یک مربی باید به نفع تیم کار کند نه اینکه با خودخواهی‌‌هایش به باشگاه ضرر برساند. اکثر بازیکنان ایران تک پستی هستند و توانایی بازی در پست‌های دیگر را ندارند اما برانکو از کامیابی‌نیا که پست تخصصی‌اش هافبک دفاعی است در پست هافبک طراح استفاده می‌کند و همچنین حسین ماهینی که یک دفاع کناری است باید در پست هافبک دفاعی به میدان برود. محسن ربیع خواه که هیچ کارایی در تیم نداشت باید در زمین بازی می‌کرد و هافبک‌هایی مثل مسلمان، بشار و نعمتی روی نیمکت بودند. برانکو بازیکنی مثل منشا را هم خراب کرد و این بازیکن در نیم فصل اول هماهنگی خوبی با علیپور به دست آورد ولی در نیم فصل دوم برانکو این بازیکن را روی نیمکت گذاشت و سیامک نعمتی که یک هافبک است باید در کنار علیپور در خط حمله بازی کند.»


وی افزود: «یک بازیکن وقتی در اوج آمادگی باید روی نیمکت بنشیند و از تیم‌های دیگر پیشنهاد داشته باشد قطعا راهی جزء رفتن ندارد. برانکو به جای اینکه با گذشت خودش کاری می‌کرد که رضاییان و مسلمان بهترین بازی‌های خودشان را در زمین انجام دهند اما با بی‌رحمی خودش این بازیکنان را طرد کرد و به باشگاه ضرر رساند. مطمئن باشید که با این روالی که برانکو در پیش گرفت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و فصل بعد لیگ برتر هیچ حرفی برای گفتن ندارد و نمی‌توان این تیم را مدعی کسب عنوان قهرمانی دانست.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته