دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1397 - 11:20

فرمانده ارتش ملی لیبی در پاریس بستری شد

منابع خبری از وخامت حال فرمانده ارتش ملی لیبی خبر دادند و وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد او در بیمارستانی در اطراف پاریس بستری شده است.
کد خبر : 273993

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه الجزیره، اوضاع جسمانی خلیفه حفتر، ژنرال بلندپایه لیبیایی که از سوی عربستان، امارات و ترکیه حمایت می‌شود، وخیم گزارش شده است.


این در حالی است که در روزهای اخیر اخباری دال بر مرگ خلیفه حفتر منتشر شد، ولی اکنون منابع خبری اعلام کردند فرمانده ارتش لیبی به‌دلیل سرطان ریه اوضاع جسمانی نامساعدی دارد.


در عین حال رادیو فرانسه به‌نقل از جان اف لودریان، وزیر امور خارجه این کشور گزارش کرد، خلیفه حفتر در حال درمان و در یکی از بیمارستان‌های نظامی در حومه پاریس بستری است.


بعد از چند روز گمانه‌زنی درباره وضعیت سلامتی فرمانده ارتش ملی لیبی و جایی که او برای درمان منتقل شده است، این نخستین تاکید رسمی دولت فرانسه در زمینه حضور حفتر در یکی از بیمارستان‌های پاریس به‌شمار می‌رود.


لودریان در مقابل کمیته روابط خارجی پارلمان فرانسه تاکید کرد که حال خلیفه حفتر خوب است.


خلیفه حفتر در اواخر دهه 1980 از حکومت معمر قذافی جدا شد، اما در سال 2011 و به‌دنبال ناآرامی‌های این کشور و برای مشارکت در خیزش‌های مردمی به این کشور بازگشت.


در حال حاضر دو دولت در لیبی وجود دارد، دولت وفاق ملی به ریاست فائز سراج در طرابلس که از سوی جامعه جهانی حمایت می‌شود و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به ریاست عبدالله الثنی. خلیفه حفتر فرمانده کنونی ارتش این کشور به شدت از سوی مجلس نمایندگان حمایت می‌شود و به‌عنوان رقیب سرسخت فائز سراج به‌شمار می‌رود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته