دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سیدافقهی:

آمریکا به دنبال ایجاد تروریسم دولتی در سوریه است

کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال ایجاد تروریسم دولتی در سوریه است، گفت: آمریکا چه در سوریه بماند چه مزدور یا نیروی رسمی از کشورهای منطقه وارد سوریه کند، سرنوشت بهتری نسبت به سرنوشت گروه‌های تروریستی نخواهد داشت.
کد خبر : 273976

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، سیدهادی سیدافقهی کارشناس مسائل بین‌الملل، در خصوص خبری مبنی بر تشکیل ائتلاف عربی به جای نیروهای آمریکایی در سوریه که در رسانه‌ها منتشر شده است، اظهار داشت: عربستان سعودی اگر امکانات، قدرت و کارایی داشت، خودش را از منجلابی که در یمن بوجود آورده است، نجات می‌داد نه این‌که لاف بزند که «ما می‌خواهیم نیرو به سوریه اعزام کنیم.» سعودی‌ها به چه حقی و با هماهنگی با کدام دولت می‌خواهند به سوریه نیرو وارد کنند.


وی افزود: آمریکا با اجازه کدام کشور و کدام منشور بین‌المللی می‌خواهد به سوریه نیرو اعزام کند؟ آمریکایی‌ها می‌خواهند لباس رسمی به تن تروریست‌ها بپوشانند و تروریسم دولتی ایجاد کنند؛ یعنی یک متجاوز می‌خواهد برود و 10 متجاوز دیگر را با ملیت‌های گوناگون می‌خواهند وارد سوریه کنند.


سیدافقهی تصریح کرد: آمریکا چه با تمام تجهیزات در سوریه بماند چه مزدور یا نیروهای رسمی از کشورهای منطقه وارد این کشور بکند، سرنوشت بهتری نسبت به سرنوشت جیش‌الاسلام، داعش، جبهه النصره و ... نخواهد داشت.


وی با بیان اینکه بالاخره بعد از پاکسازی مناطق اطراف دمشق، منطقه یرموک و حجر الاسود نوبت اخراج نیروهای آمریکایی از سوریه نیز خواهد رسید، گفت: رژیم صهیونیستی در مقابل پیروزی‌های ارتش سوریه و متحدانش به وحشت افتاده و خواب از سرش پریده است. این رژیم نگران است که ایران چه زمانی می‌خواهد، انتقام حمله به فرودگاه «تیفور» را بگیرد و اینکه ارتش سوریه بعد از غوطه شرقی به کجا خواهد رفت؟ یا اگر آمریکا از سوریه خارج شد و آن‌ها را تنها بگذارد، صهیونیست‌ها با این همه نیروهای باتجربه، هدف‌دار، باانگیزه‌ محور مقاومت چیکار خواهد کرد.


این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان خاطرنشان کرد: با این وجود عربستان نیز می‌خواهد وارد بازی بزرگترها شود و در واقع در حال خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی و آمریکاست. اگر نیروهای ضعیف و مفلوک عربستان وارد سوریه شوند، قطعا جناره‌های آن‌ها به عربستان بازگردانده می‌شود؛ ولی بعید به نظر می‌رسد که آمریکا اجازه این کار را بدهد، چون سعودی‌ها عرضه جنگیدن ندارند. سعودی‌ها اگر عرضه جنگیدن داشتند در یمن به اوضاع فلاکت‌باری نمی‌رسیدند.


منبع: دفاع پرس


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب