دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1397 - 10:48
رئیس تربیت بدنی ارتش در گفت‌وگو با آنا؛

ارتش به دنبال ارتقای توان جسمی کارکنان است

رئیس تربیت بدنی ارتش گفت:هدف ورزش در ارتش ارتقای توان جسمی کارکنان است به طوری که آنان در انجام ماموریت‌ها به بهترین شکل ممکن عمل کنند.
کد خبر : 273972

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، به مناسبت هفته ارتش، امیر سرتیپ فولادی رئیس تربیت بدنی ارتش در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد فعالیت‌های ارتش در عرصه ورزش قهرمانی و همگانی صحبت کرد که در زیر می‌خوانید:


*در ابتدا روز ارتش را خدمت شما و همه ارتشی‌های ایران تبریک می‌گویم.


-من هم به نوبه خودم روز ارتش را به همرزمان ارتشیان عزیز جان برکف، ارتشیانی که در راه رهبری قرار دارند، و برای استقلال و آزادی و پایداری از جان و مال خود می گذرند تبریک می گویم.


*برنامه‌های تربیت بدنی ارتش به مناسبت این هفته به چه صورت است؟


-ما همه ساله به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران برای گرامی داشت یاد و خاطره جان برکفی ها و ایثارگری های نیروهای ارتش مراسم‌های ویژه‌ای در قالب مسابقات ورزشی برگزار می‌کنیم که این مسابقات و فعالیت های ورزشی با دعوت از پیشکسوتان و کهنه سربازان ارتش به عمل می‌آید و یاد خاطره شهدای ارتش جمهوری اسلامی را گرامی می‌داریم. به خصوص شهید سرافراز ارتش اسلام شهید صیاد شیرازی، از روز 21 فروردین ماه که مصادف است با سالروز شهادت این شهید عزیز، فعالیت های ورزشی ارتش آغاز می شود. همچنین همراه 500 نفر از سربازان و مدیران با حضور در مرقد امام خمینی (ره) تجدید میثاقی با آرمان های بیناگذارکبیر انقلاب داشتیم. از روز دوم هفته ارتش برنامه‌های ما به صورت رسمی آغاز شد. ما در این همایش برنامه‌های متنوعی داشتیم ازجمله مهم‌ترین آنها کوهنوردی است که طی آن تیم های از از ارتش تا یکم اردیبهشت ، 19 قله رفیع را در سراسر کشور فتح می‌کنند. چند روزی است مسابقات مختلف دررشته های مختلف و در دو گروه مردان و زنان اغاز شده است. مسابقات بسکتبال پیشکسوتان هم برگزار خواهد شد. جانبازان ارتش هم در رشته گلبال شرکت می کنند. یکی دیگر از برنامه‌های دیگر ما افتتاحه زورخانه در پادگان بجنورد است. همایش پیاده روی خانوادگی ارتشی ها هم در برنامه این ایام است. هدایایی هم پیش بینی شده که به قید قرعه به خانواده ها داده خواهد شد. دو کلاس داوری هم داریم یکی کلاس داوری درجه یک تیر اندازی و یکی هم داوری درجه دو والیبال است که در این دهه برگزار می شود. یک مسابقه فوتسال دوستانه هم پیش‌بینی شده که تیم پیشکسوتان ارتش با تیم رسانه ورزش(تیم عادل فردوسی پور)برگزار خواهد شد. مراسم اختتامیه چهارم اردیبهشت برگزار خواهد شد.


*برنامه‌های تربیت بدنی ارتش در سال گذشته محقق شد؟


-این را می توانم به جرات بگویم ما در سال 96 تقریبا به 90 درصد اهدافی که تعیی کرده بودیم رسیدیم. هدف ما در ورزش ارتش با هدف سازمان های دیگر در ورزش فرق دارد. هدف در ارتش ارتقای توان جسمی کارکنان است به طوری که بتوانند ماموریت‌های ارتش را به نحو احسنت انجام بدهند و بتوانند به نحو شایسته از پس کارهای که برعهده شان گذاشته می شود بربیایند. ما در ارتش نیاز به کارکنان ورزیده و پا در رکاب و آماده به عملیات داریم. ورزش‌های ما هم در اینجا باید طوری باشد که ما را به هدف هایمان برساند در نتیجه رویکرد ما رویکرد ورزش های کاربردی است. ما روی ورزش‌های که جنبه نظامی و کاربردی دارند بیشتر تکیه می کنیم مثل رشته تیراندازی، پنجگانه نظامی ، جهت یابی، چتر بازی، قایقرانی و شنا این ها ورزش هایی هستند که در واقع مورد نیاز یک فرد نظامی است که در عملیات های نظامی به درد یک فرد نظامی می خورد اما نه اینکه فوتبال و والیبال هم ما را به اهدافمان نمی رساند آنها هم در ایجاد ورزیدگی و ارتقای توانایی جسمانی نفرات تاثیر گذار هستند حتی از لحاظ روحی هم نشاط را در بین نفرات ایجاد می کند.


*در زمینه تیم‌داری در لیگ‌های مختلف ورزشی، ارتش چه فعالیت‌هایی داشته است؟


- در ورزش های جودو و قایقرانی در کشور تیم داری می کنیم. در حال حاضر نزدیک به سی رشته ورزشی تیم‌داری می‌کنیم و مقام های خوبی هم کسب کرده‌ایم.


*در فوتبال قصد تیم‌داری ندارید؟


-در بحث فوتبال حقیقتا چون یک رشته پر هزینه‌ای است و متاسفانه حاشیه هم زیاد دارد ما خودمان دوست نداریم زیاد در این قضیه نفوذ کنیم و دوست داریم بیشتر روی حفظ سلامت کارکنان و نیروهای وظیفه خود سرمایه گذاری کنیم چرا که سرمایه گذاری ما روی سرباز‌ها خیلی اهمیت دارد. ما سال گذشته 15 رشته ورزشی در سطح نیروهای مسلح ویژه سربازان برگزار شد در 10 رشته مقام اول کشوری را کسب کردیم.به خاطر همین ما سعی می کنیم اگر بودجه ای به ما داده می شود آن را بیشتر در جهت ورزش عمومی و ارتقا توان کارکنان در وزرش های کاربردی سرمایه کنیم. کما اینکه اگر بخواهیم این پول را در فوتبال هزینه کنیم نصف این پول ما هم شامل نمی شود ولی ما می توانیم با سرمایه گذاری روی ورزش های کاربردی اثر بیشتری داشته باشیم. ضمن اینکه در حال حاضر هم تیم‌های فوتبالی در قالب مسابقات لیگ داریم. تیم نیروی زمینی ما الان در دسته دوم فعالیت می کند. تیم ملوان تیم ارتشی است و آن را یک تیم نظامی می دانیم چراکه ریشه این تیم نظامی بوده اما الان فقط سی درصد از سهام ملوان برای ارتش است و برنامه پشتوانی را ما انجام می دهیم تا آنجایی که از دستمان برمی آید کمک شان می کنیم اما این تیم مدیریتش برعهده ارتش نیست ولی ما پیگیر نتایج آن هستیم تیم عقاب ما در دسته سوم است در رده های پایه فوتبال هم داریم فعالیت می کنیم. در آسیا ویژه تیم‌داری می کنیم همه این ها نشان می دهد به فوتبال اهمیت می دهیم فوتبال رشته‌ای عام پسند است مردم علاقه زیادی فوتبال دارند ما هم فوتبال را رها نمی کنیم ولی به طور حرفه‌ای آن را پیگیری کنیم.


*در مورد وضعیت خدمت ورزشکاران در تیم های ارتشی توضیح دهید.


-هر فردی که لباس مقدس سربازی را برتن می کند ملی‌پوش داشته باشد و از طریق فدراسیون مربوطه به ما اعلام شود شامل سرباز قهرمان می شود تا زمانی که عضو تیم ملی است این قانون شامل او می شود اما به محض اینکه از تیم ملی خط خورد باید به یگان مربوط خود برگردد.


*برنامه‌های شما در سال جدید برای تیم‌های ورزشی ارتش چیست؟


-سال گذشته تیم شنای عمان به ایران آمد و در کشورمان اردو برگزار کردند و قرار است امسال تیم شنا ارتش کشورمان به عمان برود و اردویی در این کشور داشته باشد. ضمن اینکه قرار است ما مسابقات آب های آزاد را با حضور کشورهای حوزه خلیج فارس داشته باشیم. از بین 11 رشته قرار شد سه رشته از ارتش در مسابقات ارتش های جهان شرکت کند ضمن اینکه مسابقات دانشجویان نظامی هم قرار بود به میزبانی اندونزی در فروردین ماه برگزار شود که به دلایلی میزبان مسابقات خواستار تعویق مسابقات شده ما پیش بینی های لازم را کرده بودیم که در 5 رشته شرکت کنیم ظاهر قرار است در شهریور ماه برگزار شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ali31
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
۰
خسته نباشید،
امابه لحاظ بدنی بایدبیشترکارکنیدتاهیکل و
قدرت بدنی بالاتربره که رشته بدنسازی البته
به صورت اجباری وبعدرشته های مثل بوکس
کشتی ووشو ،شناو... که هرنیروی ارتش درحدیک تکاوردیگرکشورهاعمل کندوبادادن
امتیازاتی اوناروبه ورزش علاقه مندکنید
البته مشکلاتی هم هست مثل این که بایدقد
برای استخدام 180cmباشه نه170
هلدینگ شایسته