دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
انبارلویی:

سازمان محیط زیست پاسخگوی استخدام غیرقانونی «کاوه مدنی» باشد/جوانان تحصیلکرده کشور مدنی‌ها را در جیبشان می‌گذارند

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: کاوه مدنی یکی عنصر دو تابعیتی بود و سازمان محیط زیست باید پاسخگو باشد که چرا چنین فردی را علی‌رغم ممنوعیت قانونی منصوب کرده است.
کد خبر : 273911

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، محمد کاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به استعفای کاوه مدنی معاون دو تابعیتی سازمان محیط زیست و عدم بازگشت به کشور اظهارداشت: زنگ خطر دوتابعیتی‌ها از زمان فرار خاوری به کانادا نواخته شد و با آن خیانتی که او به سیستم بانکی ایران و نظام کرد نشان داد که باید مجلس و دولت در مقابل پدیده دوتابعیتی‌ها بیدار باشند.


وی افزود: دو تابعیتی‌ها کسانی هستند که تابعیت خارجی و به طور مشخص آمریکایی، کانادایی و انگلیسی‌ را پذیرفته‌اند و در آنجا سوگندنامه‌ای امضا کرده‌اند که در صورت جنگ آن کشور با ایران به شکل سرباز علیه ایران عمل کنند.


انبارلویی با بیان اینکه استخدام چنین کسانی در دولت یا پذیرفتن آنان در کشور مغایر منافع ملی است، تصریح کرد: قانونی در رابطه با دوتابعیتی‌ها وجود دارد که از زمان قبل از انقلاب به قوت خود باقی است که در این قانون ذکر شده به هیچ وجه نباید به دوتابعیتی‌ها پست و مقام دولتی داد و در صورتی که این کار صورت گیرد تمام اموال آنان باید به نفع دولت مصادره شود و آنها حق ندارند حتی ملکی در ایران داشته باشند.


عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه در برخی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی دوتابعیتی‌ها وجود دارند، گفت: طبق اعلام اخیر مجلس، بیش از 200 نفر از مقامات کشور دوتابعیتی هستند بنابراین این افراد برخلاف قانون کشور به کار خود ادامه می‌دهند و شاید در خیانت به ملت ایران مجرای نفوذ اجانب به سیستم حکومتی هستند.


انبارلویی تأکید کرد: قوه قضاییه و دستگاه مجریه باید در مورد این مدیران تصمیم بگیرد و اجازه ندهند به کار خود ادامه دهند.


وی با اشاره به مدیر دو تابعیتی سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: کاوه مدنی یکی از عناصر دو تابعیتی و یکی از مقامات بالای محیط زیست بود و سازمان محیط زیست باید پاسخگو باشد که چرا چنین فردی را علیرغم ممنوعیت قانونی منصوب کرده است.


انبارلویی در پاسخ به ادعاهایی که نخبه بودن چنین عناصری را دلیل بر لزوم عدم برخورد با آنان قلمداد می‌کنند، گفت: به هیچ وجه این افراد نخبه نیستند بلکه خائن، نفوذی و عناصری هستند که منافع دشمن و کشوری که تبعه آن هستند را تأمین می‌کنند.


وی با تأکید بر اینکه اساساً بحث نخبگی مطرح نیست، تصریح کرد: اگر هم چنین افرادی نخبه باشند در کشور جوانان تحصیل‌کرده و متخصصی وجود دارند که این افراد را در جیبشان می‌گذارند و نخبه بودن بهانه‌ای برای بسط نفوذ است.


عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: در همه رشته‌های علمی به طور فراوان نخبه داریم به طوری‌که برخی از آنان به دلیل نبود اشتغال در داخل به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند.


منبع:‌فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته