دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دستکاری هوشمند قرص ویاگرا برای تولید داروی جدید ضدسرطان

تولید داروهای ضدسرطان هم کار بسیار دشواری است و تولید هر یک از آنها به طور متوسط به ۵۷۰ میلیون دلار هزینه نیاز دارد. از همین رو، یکی از راه‌های یافتن روش های جدید درمان سرطان، استفاده از داروهای دیگری است که خواص ضدسرطانی دارند.
کد خبر : 273905

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، تولید یک داروی مستقل و جدید برای درمان بیماری های مرگبار کار دشواری است و به سرمایه گذاری زیاد و صرف انرژی بالا نیاز دارد.


به گزارش فیوچریسم، همین مساله باعث می شود که بسیاری از داروسازان متخصص به دنبال یافتن خواص درمانی تازه در داروهای موجود در بازار باشند.


در این میان


نتایج یک بررسی تازه در آمریکا نشان می دهد داروی ویاگرا و برخی داروهای دیگر که برای درمان ناتوانی‌های جنسی به کار می‌روند، دارای قابلیت‌هایی برای به تاخیرانداختن و حتی رشد تومورهای سرطانی هستند. آزمایش هایی که در این زمینه بر روی موش ها و برخی افراد مبتلا به سرطان انجام شده این مساله را ثابت می کند.


در ویاگرا و داروهای مشابه ماده ای موسوم به PDE۵ وجود دارد که قادر به مقابله با شرایط آنژین است. در این شرایط گردش خون ضعیف موجب ایجا دردهایی در قفسه سینه انسان می شود. با مصرف ویاگرا می توان به گردش خون در قفسه سینه کمک کرد و مقابله با سرطان هایی مانند سینه، کلسترول، ریه، پانکراس و غیره را تسهیل نمود.


البته این کشف به معنای آن نیست که مصرف قرص‌های ویاگرای موجود در بازار موجب درمان قطعی سرطان می‌شود، بلکه ضروری است در مورد هر نوع بیماری سرطان ترکیباتی خاص از ویاگرا مورد استفاده قرار بگیرد که آزمایشات انجام شده در این زمینه هنوز در مرحله اول و دوم خود است. پزشکان در تلاش هستند با استفاده از برخی الگوریتم های هوش مصنوعی و بررسی های دقیق تر به ترکیب دقیق مواد مورد نیاز برای درمان سرطان از این طریق دست یابند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب