دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فراخوان بیست و دومین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد

فراخوان بیست و دومین جشنواره تئاتر استان تهران در راستای ارتقا، اعتلا، تشویق، ترویج و استمرار اجرای عمومی آثار نمایشی در سطح استان به ویژه شهرستان های تابعه، منتشر شد.
کد خبر : 273832

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، بر اساس این فراخوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و انجمن هنرهای نمایشی استان تهران با همکاری مرکز هنرهای نمایشی با تأکید بر هویت و نقش گروه‌های تئاتری در فرآیند تولید نمایش و مسیر توجه به برآیند تولیدهای به انجام رسیده در تئاتر استان، بیست و سومین جشنواره تئاتر استان تهران را در 4 بخش برگزار می‌کند.


بخش مسابقه صحنه‌ای، بخش مسابقه عکاسی، بخش ویژه و بخش مدرسه تئاتر چهار بخش بیست و دومین جشنواره تئاتر استان تهران هستند که با تاکید بر محورها یارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، کوشش برای نگاهی ویژه به اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق کاربردی آن، مسئولیت‌پذیری اجتماعی در همة عرصه‌های زندگی و هنر، بهره‌­گیری از مفاهیم و جلوه­‌های فرهنگ، تاریخ و ادبیات غنی ایرانی ـ اسلامی، توجه به تئاتر ایرانی برای توسعة فرهنگی، نگاه کاوشگرانه و مدبرانه به جامعه، مسائل اجتماعی و اخلاق مدنی، اندیشه‌ورزی و ارتقای ذائقة فرهنگی و هنری جامعه از طریق هنر شریف تئاتر، اهمیت دادن به روابط بینا فرهنگی و بهره‌گیری از زمینه‌های بومی، توجه به مفاهیم و ارزش­‌های والای فراگیر، جهانی و مشترک انسانی و نفی خشونت، کشتار، تروریسم و جنگ طلبی و کوشش برای صلح جهانی برپا می‌شود.


آثار نمایشی باید در فاصله زمانی مردادماه 96 تا مرداد ماه 97 در یکی از سالن‌های استان حداقل 10 شب اجرای عمومی داشته باشند و آثار هنرمندان بومی و جوان در اولویت قرار خواهد گرفت.
دبیرخانه جشنواره به گروه‌های راه یافته به جشنواره بر اساس شرایط گروه کمک هزینه تا سقف 30میلیون ریال پرداخت می‌کند.


جشنواره تئاتر استان تهران به گرایش‌های (کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی، بازیگری مرد و زن، طراحی صحنه، نور، لباس، موسیقی و افکت، گریم ، پوستر و بروشور) جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد.


مهلت ارسال مدارک تا 1 مرداد 97 است و 10 تا 15 مرداد 97 تاریخ بازبینی آثار اعلام شده است. در نهایت آثار در 17 مرداد معرفی می‌شوند تا جشنواره از 2 تا 7 شهریورماه 97 برگزار شود.


لازم به ذکر است، علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در جشنواره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، تقاطع ولیعصر و امام خمینی، روبروی موزه ملی قرآن، مجموعه تئاتر محراب، انجمن هنرهای نمایشی استان تهران ارسال کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته