دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاهی گذرا به روزنامه‌های امروز

تلگرام همچنان در صدر اخبار/ زندگی پولدارترها پایدارتر نیست

رسانه‌های مکتوب امروز چهارشنبه 29 فروردین به حواشی فیلترینگ تلگرام و مشاجره قاضی‌زاده ‌هاشمی و نادر قاضی‌پور در مجلس نگاه پر رنگی داشتند.
کد خبر : 273695

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، حواشی فیلترینگ تلگرام و مشاجره 2 قاضی در مجلس در کنار گزارش‌هایی جالب از هزینه سفر به ترکیه و مصاحبه با شاعر سروده تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه از خبرهای جالب روزنامه‌های امروز بود.


تلگرام همچنان در صدر اخبار


تلگرام در طی چند روز گذشته از موضوعات خبرساز رسانه‌ها بوده است. امروز هم رسانه‌های مکتوب در قالب گزارش‌هایی مختلف به این موضوع پرداختند.


روزنامه‌های اعتماد، جوان، خراسان و فرصت امروز در صفحه نخست خود با تیترهای درشت و گزارش‌‌های مختلف به این موضوع اشاره کرده‌اند. روزنامه جوان در گزارشی با مدیران چند پیام‌رسان مطرح داخلی مصاحبه کرده‌است. روزنامه‌ خراسان با تیتر « خنثی سازی تلگرام در 7 کشور » گزارشی در ارتباط با تلگرام را منتشر کرده‌است. اعتماد هم تصویر تمام صفحه خود را به وزیر ارتباطات اختصاص داده و با تیتر « روزهای سخت وزیر جوان » گزارشی در ارتباط با حاشیه های این روزهای فیلترینگ تلگرام به زیر چاپ برده‌است.



دوگانگی اروپایی برای حفظ برجام


امتناع اروپا از وضع تحریم‌های جدید هسته‌ای علیه ایران و نزدیک شدن به ضرب‌الاجل آمریکا برای ماندن یا خروج این کشور از برجام، دوباره برجام را به صفحه نخست روزنامه‌ها آورده‌است.


در میان رسانه‌های مکتوب، روزنامه‌های ابتکار، جمهوری اسلامی، حمایت، کیهان، ستاره صبح و عصر ایرانیان بیش از سایر روزنامه‌ها به این موضوع توجه کرده‌اند و با تیترها و تصاویر درشت به این خبر پرداختند.




مشاجره 2 قاضی در مجلس


صحن علنی مجلس، دیروز روز شلوغی را پشت‌سر گذاشت، صدای حسن قاضی‌زاده ‌هاشمی وزیر بهداشت و نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه و علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در فضای سالن اصلی مجلس بالا و پایین می‌رفت. همین مشاجره کافی بود تا امروز این اتفاق به تیتر نخست بسیاری از روزنامه‌ها شود.


روزنامه‌های شهروند، شرق، تجارت، آرمان، کلید، ابتکار، شروع و اقتصاد ملی عکس و تیترهایی مربوط به این اتفاق را برای صفحه نخست خود انتخاب کردند.




اعتماد؛ با ساعد باقری، شاعر شعر سرود تیم ملی ایران در جام جهانی


دو روز پیش اعلام شد ساعد باقری شعرش در یکی از سرودهای تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه اجرا می‌شود؛ به انگیزه همین اتفاق، اعتماد با این شاعر و ترانه‌سرا که پیش‌تر شعر سرود ملی ایران را هم سروده است، گفت‌وگویی ترتیب داده است. او در این گفت‌وگو هم درباره ویژگی‌های شعرسرایی برای رویدادهایی مانند جام‌جهانی صحبت کرد و هم درباره علاقه‌اش به فوتبال.


فرهیختگان؛ راه نجاتی به‌نام «توبه»


روز دوشنبه ،27 فروردین 97، کلیپی در فضای مجازی (اینستاگرام) پخش شد که مادری از اعدام قریب‌الوقوع فرزند خود به نام بهمن ورمزیار خبر می‌داد و خانواده متهم از مسئولان تقاضای بخشش و عفو برای این جوان را داشت. چند ساعت بعد از تقاضای کمک مادر و برادر این متهم در فضای مجازی، کلیپی در صفحه اینستاگرام برادر متهم پخش شد که در آن کلیپ مادر بهمن از مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه بابت تعویق حکم اعدام پسرش تشکر می‌کند و این مطلب در سایت‌های خبری و فضای مجازی به‌سرعت منتشر می‌شود.


فرهیختگان در گزارشی این خبر را بررسی کرده‌است. در قسمتی از این گزارش آمده است: « مصطفی ترک‌همدانی، وکیل دادگستری با اشاره به روند قضایی پرونده «بهمن ورمزیار»، گفت: با توجه به اینکه این متهم خود را تحویل داده و طلاها را بازگردانده و همچنین شاکی خصوصی هم نداشته است، اگر توبه کند می‌شود جلوی اجرای حد را گرفت. »


جوان، زندگی پولدارترها پایدارتر نیست


« بعد از اعلام سازمان ثبت‌احوال مبنی بر ثبت ۱۷۵ هزار جدایی در مقابل ۶۰۹ هزار ازدواج در سال۹۶ که رکورد زنی در طلاق کشور است؛ در ادامه طبق گفته معاون سازمان امور اجتماعی کشور جغرافیای شهری هم در میزان طلاق‌ها مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه این شده است که در منطقه شمیرانات تهران به ازای هر ۱۰۰ ازدواج، ۶۷ طلاق به وقوع می‌پیوندد. آماری که نشان می‌دهد دیگر بر‌خلاف گذشته نبود امکانات، اعتیاد و بیکاری تنها عامل طلاق نیست. » این پاراگراف مطلع گزارشی در روزنامه جوان درباره طلاق است.


ایران؛ سفر به ترکیه با نصف هزینه کیش


گزارش روزنامه ایران از دلایل سفر ایرانیان به ترکیه از خبرهای خواندنی امروز این روزنامه است. بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، بیشترین تعداد گردشگران خارجی که طی ماه‌های ژانویه و فوریه امسال (۲۰۱۸) به این کشور سفر کرده‌اند، ایرانی بودند. همین آمار می‌تواند خبرنگار ایران را برای تهیه گزارش در این رابطه ترغیب کند.


در قسمتی از این گزارش آمده‌است: « روزنامه «کارار» در خصوص گردشگران خارجی در ترکیه نوشته است: ایرانیان در سال ۲۰۱۲ در ردیف هفتم گردشگران خارجی ترکیه بودند اما سال گذشته در رتبه سوم گردشگران خارجی این کشور جای گرفتند. » خواندن این گزارش برای علاقه‌مندان به سفر به ترکیه می‌تواند جذاب باشد و اطلاعات مفیدی به آن‌ها بدهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته