دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاهی گذرا به روزنامه‌های امروز

بازگشت برجام با موگرینی به صدر اخبار / لایک، سیگار عصر جدید / گزارشی از گورستان زنده‌ها

رسانه‌های مکتوب امروز سه‌شنبه 28 فروردین به سخنان موگرینی در ارتباط با برجام و آخرین اظهار نظرها درباره بازار ارز نگاه پر رنگی داشتند.
کد خبر : 273387

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، سخنان موگرینی در ارتباط با برجام و آخرین اظهار نظرها درباره بازار ارز در کنار گزارش‌هایی جالب از گورستان زنده‌ها و لایک در فضای مجازی از خبرهای جالب روزنامه‌های امروز بود.


بازگشت برجام با موگرینی به صدر اخبار


پای برجام بار دیگر به صفحه نخست روزنامه‌ها رسید. لوکزامبورگ میزبان نشست فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه وزرای خارجه سه کشور اروپایی طرف توافق هسته‌ای، بود؛ تا در این نشست حاضران به رایزنی درباره روند اجرای برجام و تصمیم‌گیری درباره راهبرد مواجهه با تصمیم احتمالی آمریکا برای خروج از این توافق بپردازند.



اخبار و اظهار نظر موگرینی درباره نتایج این نشست برای رسانه‌های ایران مهم بود، تا حدی که روزنامه‌های مختلفی مانند ایران، اعتماد، جمهوری اسلامی، خراسان، دنیای اقتصاد، شرق و شهروند به این موضوع نگاه ویژه داشتند؛ و تیتر و عکس‌هایی در صفحه نخست خود را به این خبر اختصاص دادند.



نشستن برف بهاری بر روی صفحه نخست روزنامه‌های امروز


بیشتر استان های کشور در بیست و هفتمین روز بهار، چهره زمستانی و برفی به خود گرفت. این برف بهاری بر روی صفحه نخست روزنامه‌های امروز نیز نشست؛ و روزنامه‌های جوان، شهروند، خراسان، تجارت و کیهان با انتشار عکس‌هایی برفی در صفحه نخست به این موضوع پرداختند.


در گزارش‌های برفی امروز به وضعیت جوی و ترافیکی محورها و همچنین پیش بینی هوا در روزهای آینده نیز پرداخته شده‌است.



بازار ارز همچنان خبرساز


اخبار مربوط به بازار ارز طی چند روز گذشته پای ثابت رسانه‌ها بوده است. امروز هم خبرهای این حوزه در صدر اخبار رسانه‌های مکتوب قرار داشت؛ در برخی روزنامه‌ها به مناسبت اظهارات رئیس دستگاه قضا و در برخی دیگر به مناسبت برگزاری جلسه‌ی صبح دیروز ستاد اقتصادی ساماندهی مسائل ارزی کشور و سخنان اسحاق جهانگیری در آن جلسه.


روزنامه‌های آرمان، شرق، کیهان، ایران، تجارت، جهان صنعت و فرهیختگان اخبار بازار ارز را به روی صفحه نخست خود بردند. و روزنامه‌‌های حمایت، رسالت و رویش ملت با تیتر و عکس آیت‌الله آملی لاریجانی به تحولات بازار ارز پرداختند.




در این میان روزنامه فرهیختگان در گزارش و پرداختی متفاوت با تیتر «بانک مرکزی متهم ردیف اول» با ۱۰ اقتصاددان اصلاح‌طلب گفت‌وگو کرده و دلایل نوسانات ارزی اخیر را بررسی کرده‌است.



جوان؛ گفت‌وگو با کارگردان مستند «انقلاب جنسی2»


حسین شمقدری مستند ساز جوانی است که مستندهای جنجالی میراث آلبرتا و انقلاب جنسی 1 از تولیدات این مستندساز است. این روزها شمقدری با تولید مستند انقلاب جنسی 2 دوباره خبرساز شده است.


روزنامه جوان به سراغ شمقدری رفته است و در مصاحبه‌ای مفصل به بحث زن در جامعه غربی پرداخته است؛ جایی که زن از جایگاه انسانی خود رانده و باعث شکل‌گیری جنبش فمنیسم شد و فمنیست‌ها کاری کردند که خانواده در غرب به چالش کشیده شود.


در بخشی از این مصاحبه شمقدری در پاسخ به سوال خبرنگار در مورد واقع نگر و مثبت امده‌است: «واقعاً من به جامعه بومی در کشورهای هلند و سوئیس نگاه مثبتی دارم. در همان هم‌صحبتی با خانواده سوئیسی دیدم که وقتی از زن خانواده می‌پرسیم که نمی‌ترسی شغلت را از دست بدهی و وابسته به همسرت شوی؟ جواب می‌دهد «نه چون ما خدای قدرتمندی داریم که از ما حفاظت می‌کند»، این زن کاملاً به خدا توکل دارد درحالی که اگر همین سؤال را از من بکنند تلاش می‌کنم پاسخ آن را بر اساس قواعد به ظاهر منطقی بدهم.»


شهروند؛ لایک، سیگار عصر جدید


باز هم فضای مجازی سوژه گزارشی جالب به قلم در روزنامه شهروند شده‌است. در این گزارش به راه‌اندازی بازار هواداران تقلبی به موازات فعالیت شبکه های اجتماعی و تاریچه چگونگی شکل گیری آن پرداخته شده است.


« روزنستاین، خالق ایده لایک چندماه پیش در مصاحبه‌ای گفته بود که بسیاری از اپلیکیشن‌ها را به دلیل ترس از اعتیادآور بودن آنها از روی تلفن همراهش پاک کرده و حالا به این فکر می‌کند که «بسیار رایج است که انسان‌ها چیزهایی را با حسن‌ نیت توسعه می‌دهند اما آن چیزها برای انسان‌ها پیامدهایی منفی و ناخواسته به‌بار می‌آورد.» » این بند بخشی از این گزارش خواندنی شهروند است.


فرهیختگان؛ به زودی افغانستان در تولید زعفران از ما پیشی می گیرد


«به زودی افغانستان در تولید زعفران از ما پیشی می گیرد» همین خبر کوتاه که تبدیل به تیتر این گزارش از فرهیختگان شده‌است. به مصاحبه عضو هیات‌مدیره شورای ملی زعفران با فرهیختگان اشاره دارد.


روزنامه اعتماد گزارشی از زندگی زلزله‌زده‌های کرمانشاه که در قبرستان امامزاده «احمد بن اسحاق» سرپل ذهاب زندگی می‌کنند منتشر کرده‌است.


اعتماد؛ گورستان زنده‌ها


در این گزارش آمده‌است: «حالا نزدیک به ١٥٠ خانواده زیر کانکس و چادر در قبرستان امامزاده احمد بن اسحاق زندگی می‌کنند، الان آن قسمت بالای امامزاده که جاده خاکی است، نزدیک به ٧٠ خانواده زندگی می‌کنند اما کل قبرستان، تعداد خیلی بیشتری هستند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته