دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1397 - 18:12
پیام روزنامه سعودی به رهبران اتحادیه عرب ؛

هیچ راهی جز عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ندارید

یک روزنامه سعودی در راستای اظهارات ولیعهد این کشور که گفته بود عربستان زندگی در صلح را حق رژیم صهیونیستی می‌داند، خطاب به رهبران اتحادیه عرب اعلام کرد اعراب چاره‌ای جز صلح با صهیونیست‌ها ندارند.
کد خبر : 272941

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه الریاض چاپ عربستان در گزارشی با عنوان «نشست ظهران؛ صلح با اسرائیل و مقابله با ایران»، مدعی شد: «سران عرب باید درک کنند که ایران از اسرائیل برایشان خطرناک‌تر است، به‌ویژه اینکه ایران راهبرد خود را بر هیمنه و نفوذ (در منطقه) بنا نهاده است.»


احمد جمیعه، نویسنده این گزارش می‌نویسد: «امروز اعراب هیچ گزینه‌ای جز مصالحه با اسرائیل و امضای توافق‌نامه‌ صلح جامع ندارند و باید به مقابله با پروژه‌های ایران در منطقه و برنامه هسته‌ای آن‌ها بپردازند و جلوی مداخله‌های تهران را در کشورهای عربی بگیرند. این، گزینه‌ای است که نمی‌توان از آن گریخت یا آن را به تاخیر انداخت. ایران تهدیدی مستقیم برای همگان به‌شمار می‌رود.»


الریاض می‌افزاید: «نشست ظهران می‌تواند آغازی بر یک اعلام موضع ضد ایرانی از سوی اعراب و محلی برای اتخاذ یک تصمیم متمایز برای تصحیح اشتباهات گذشته و ایجاد یک راه تقابل جدید باشد. اعراب نباید دیکته‌های ایران را بپذیرند و نباید از گروه‌های شبه‌نظامی ای که ایران حمایت می‌کند حمایت کنند.»


در این گزارش آمده است:‌ «نشست ظهران می‌تواند تصمیمی تاریخی بگیرد و آن صلح با اسرائیل و مقابله با پروژه‌های نفئذ ایران است. کسی که این نتیجه را نمی‌پذیرد باید تبعاتش را بپذیرد.»


این گزارش در زمانی است که روزنامه النهار چاپ لبنان روز گذشته (شنبه) نوشت: «در حالی که دولت عربستان تلاش می‌کند موضع کشورهای عضو اتحادیه عرب را با خود همراه کند، نمایندگان لبنان و عراق نسبت به بند ضد ایرانی در بیانیه پایانی نشست وزیران امور خارجه این اتحادیه اعتراض کردند.»


در این بند ایران متهم به دخالت در امور کشورهای عربی شده بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته