دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1397 - 16:00
درگفت‌وگو با آنا مطرح شد:

هنوز حذف یوز ایرانی از روی پیراهن تیم ملی قطعی نشده است

مدیرحقوقی فدراسیون فوتبال گفت: در قراردادی که با کمپانی آدیداس بسته شده، هیچ نکته مبهمی وجود دارد و همه چیز روشن و واضح است.
کد خبر : 272866

صفی‌الله فغان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره ابهاماتی که در خصوص قرارداد فدراسیون فوتبال با شرکت آدیداس وجود دارد و اینکه اعلام شده طرح یوز ایرانی از پیراهن تیم ملی در جام جهانی حذف می‌شود، گفت: «همه چیز در فدراسیون فوتبال واضح و شفاف است و بارها مهدی تاج رئیس و محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون درباره آنها توضیحات لازم را داده‌اند. نکته مبهمی وجود ندارد که بخواهیم آن را بیان کنیم.»


وی ادامه داد: «در خصوص حذف یوز ایرانی از پیراهن تیم ملی باید به این نکته اشاره کرد که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی بحث فنی را مطرح کرده بود که وجود عکس یوز روی پیراهن ملی‌پوشان از لحاظ فنی برای آنها ایجاد مشکل خواهد کرد، چرا که موضوع تعریق و تنفس بازیکنان در اولویت قرار دارد و در طراحی‌هایی که آدیداس انجام می دهد و از فناوری استفاده می‌کند که برای تنفس بازیکنان مفیدتر است، شاید امکان استفاده از یوز ایرانی وجود نداشته باشد. با توجه به ایراداتی که امکان دارد در طرح لباس تیم ملی ایجاد شود، شاید شاهد حذف یوز ایرانی باشیم ولی این موضوع هنوز قطعی نشده است.»


مدیرحقوقی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه اعلام شده آدیداس تصمیم دارد تا از لباس‌های آماده‌اش در اختیار تیم ملی قرار دهد و برای همین هم بحث حذف یوز ایرانی مطرح شده است، اظهارداشت: «آدیداس در حال طراحی پیراهن خاصی همچون دیگر تیم‌هایی که با این کمپانی قرار دارند، برای تیم ملی ایران است و بحث استفاده از لباس‌های آماده برای تمرینات و بازی‌های دوستانه است. به طور حتم تیم ملی در دیدارهایی که در جام جهانی انجام می‌دهد با لباس‌های متفاوتی به مصاف حریفان می‌رود و از پیراهن ایران در جام جهانی رونمایی خواهد شد.»


وی تاکید کرد: «قرار شده در اردیبهشت ماه طراحی پیراهن تیم ملی به پایان برسد و این پیراهن در اختیار فدراسیون فوتبال قرار بگیرد. حتی اگر کارلوس کی‌روش موافق باشد در آخرین بازی‌های دوستانه تیم ملی در آستانه جام جهانی 2018 روسیه از پیراهن‌های تیم ملی در جام جهانی استفاده می‌شود.»


فغان‌پور در خصوص بحث فروش البسه آدیداس به هواداران تیم ملی فوتبال بیان داشت: «ما در سال حمایت از کالای ایرانی هستیم و پیراهن هواداری تیم ملی قرار است میان 40 میلیون هوادار توزیع شود. باید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به گونه‌ای عمل کنیم که از تولید ایرانی حمایت شود و بنابراین طبق توافقی که با شرکت آدیداس صورت گرفته پیراهن‌های هواداری که این تولیدی عرضه می‌کند،‌در خارج از ایران به فروش می‌رسد و 50 درصد از فروش در اختیار فدراسیون فرار می گیرد. برای هواداران داخلی هم از پیراهن‌هایی که در کشور تولید می‌شود، استفاده خواهد شد.»


وی افزود: «پیراهن‌های تیم ملی در جام جهانی به ههمراه سایر البسه ملی‌پوشان نیز با تخفیف 70 درصدی در اختیار فدراسیون فوتبال و تیم ملی قرار خواهد گرفت.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته